"להרבות חיילים להשם"

מרן הגר"ח: "אם הרשעים יעלו לשלטון - נצטרך להתחבא"

במהלך הכנס באופקים הובאו דבריו של מרן הגר"ח קנייבסקי על הסכנה העומדת לפתחו של הציבור החרדי • גפני: "המלחמה היא על ה' ועל משיחו" • הערב, יגיע הגר"ח לעפולה ולרכסים (אקטואליה)

יענקי כץ | כיכר השבת |
(צילומים: שוקי לרר, באדיבות המצלם)

אלפים התכנסו אמש (רביעי) באופקים לכנס התשובה בראשות מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי, שהחל אמש את מסע "לאורו" ברחבי הארץ, לטובת רשימת 'יהדות התורה'. המסע, יימשך היום בצפון הארץ, כאשר מרן שר התורה ישתתף בכנסים היסטוריים בעיר עפולה ובכפר חסידים - רכסים.

התרגשות גדולה היתה באופקים כאשר שלושה נערים מתחזקים, שלומדים במוסדות הקירוב בדרום, סיימו מסכת 'תענית' במרכז הכנס, לאחר שלפני שנה נכנסו להתברך מפי מרן הגר"ח קנייבסקי, ומרן בירכם "שיסיימו את הש"ס".

המנחה הרב אליעזר סורוצקין הקריא עשרות שמות של נערים שקיבלו על עצמם תפילין ושבת לכבוד מרן הרב קנייבסקי ואמר כי "זו לא הדתה, זה קידוש השם".

יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני אמר בנאומו: "דמעות לראות ציבור גדול כזה שבאו להיות שותפים כאן בדרום עם גדולי הדור, העיר אופקים היא עיר אחרת אחרי הגעת גדול הדור לכאן. גדלתי פה ולא זוכר דבר כזה, המלחמה שלנו היא על ה' ועל משיחו, המלחמה היא שלא נעשה סיום כמו שהיה פה קודם".

את דברי מרן הגר"ח קנייבסקי למעמד הביא בנו הגאון רבי יצחק שאול קנייבסקי: "אם חס ושלום הרשעים יצליחו להפיק זממם ויעלו לשלטון, נצטרך להתחבא במערות ובמקלטים לקיים את התורה. אנו מחויבים לעשות ככל אשר שביכולתנו, להשתדל ולהצביע ג', ולהרבות חיילים להשם ולתורתו, גם להתחזק מאוד בתפילה על זה.

"אין שום היתר בעולם להימנע מלהצביע וכל הנמנע הרי הוא שותף בכל מעשיהם ובכל התוצאות היוצאות ממעשיהם. ואם נעשה ככל אשר ביכולתנו ודאי הקב"ה יצליח דרכינו כולנו נזכה בשבוע הבא לראות בהצלחה והרמת קרן התורה, ובמפלת הרשעים מפלה גדולה".

את המשא המרכזי בכנס נשא ראש ישיבת תפרח הגר"א פילץ, ומשא מיוחד נשא הצדיק הגר"ש גלאי.

בדומה לכנס הגדול אמש באופקים גם בערי הצפון מדובר בכנסים היסטוריים שתושבי הפריפריה לא ראו כמותם, כאשר עשרות אלפי התושבים זוכים לראשונה בחייהם לראות את פני גדול הדור בבואו לעיר מגוריהם, לטובת המערכה הגורלית של היהדות החרדית.

ל'כיכר השבת' נודע כי את המשא המרכזי בכנס בעיר רכסים הערב ישא ראש ישיבת 'עטרת ישראל' וחבר 'המועצת' הגרב"מ אזרחי, שצפוי לפני כן להשתתף בכנסי בחירות גדולים בצפת וברכמיאל.

לידי 'כיכר השבת' הגיע הלו"ז של היום השני למסע, כאשר בשעה 18:30 יחל הכנס בשכונת גבעת המורה בעפולה, ובשעה 20:00 ברחוב התמר ברכסים.

יצוין כי הגעתו ההיסטורית של מרן שר התורה לרכסים מאחדת את העיר. ראש המועצה דן כהן מש"ס פרסם הודעת ברכה משותפת עם סגנו וממלא מקומו מדגל התורה יצחק רייך לקראת הגעתו של שר התורה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר