ארבע מילים - כל מה שאתם צריכים כדי להיות הורים טובים

אם תחפשו בגוגל טיפים להורות, תמצאו מאות אלפי תוצאות. איך עורכים סינון נכון ומגלים מידע שמועיל באמת? ובכן, העצות הטובות ביותר הן דווקא אלו הפשוטות. לכן אנו אוהבים את הטיפ הבא (משפחה)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

אומרים שילדים לא מגיעים עם הוראות הפעלה וזו בדיוק הסיבה שבגללה - כפי שכל הורה יכול להעיד - צבא של מומחים התאמץ וניסה לכתוב מדריך אחד כזה. אם תקישו בגוגל את צמד המילים "טיפים להורות", תמצאו 186,000 תוצאות.

אז איך עורכים סינון נכון, נפטרים מרעשי רקע לא רלוונטיים ומגלים מידע שמועיל באמת? לעניות דעתנו, העצות הטובות והמיושמות ביותר נוטות להיות דווקא אלו הפשוטות (מכיוון שאנו עייפים מדי מכדי לזכור דברים מסובכים ופתלתלים, עם כל הקימות האלה בלילה).

לכן אנו אוהבים את הטיפ הזה לניהול התנהגות, מאת רבקה אינס, מחברת הספר "הורות חיובית":

"קבלו תחושות. הגבילו פעולות".

והיא רושמת: "תחושות אינן צודקות ואינן שגויות. הן פשוט מה שהן. אנחנו מרגישים את מה שאנחנו מרגישים. עם זאת, מה שאנחנו עושים עם אותם רגשות הוא חשוב ביותר ומהווה חלק גדול מהאינטליגנציה הרגשית שלנו. זה לא מסתכם רק בהבנה וקבלת רגשות, אלא גם בלימוד ילדים לנקוט בפעולות מתאימות, בהתאם לרגשות הללו".

בעיני אינס, המפתח לגידול ילדים אינטליגנטיים רגשית - ילדים שבסופו של דבר יפתחו וויסות עצמי, ישארו רגועים ויחשבו בבירור במהלך קונפליקט או כשיהיו נתונים תחת לחץ - הוא אימות רגשותיהם, תוך לימוד הדרכים הטובות והמתאימות להגיב לתחושות הללו.

זהו טיפ שכדאי לזכור בפעם הבאה שהילד שלכם נושך את אחיו הקטן, הבת שלכם משליכה את נעליה מחלון של רכב נוסע או שהפעוט הקטן שלכם משתטח על הרצפה במרכז רחוב הומה אדם כי אמרתם "לא" לגלידה שביקש.

קבלו רגשות: הם אמיתיים לילדיכם. גרימה לבן שלכם להרגיש מגוחך או להתבייש בכך שהוא חווה אותם, פוגעת בכל הצדדים.

הגבלת פעולות: כניעה להתפרצות בנוגע לגלידה (דהיינו, בסוף לרכוש לו אחת) או התעלמות - אינן נכונות. נסו לאמת את רגשותיהם, תוך כדי לימוד באותו הרגע מה נכון לעשות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר