מתנת בחירות?

טראמפ: דיברתי עם ביבי על ברית הגנה, נדון אחרי הבחירות

נשיא ארצות הברית סיפר בציוץ בחשבון הטוויטר שלו כי הוא "שוחח בשבת עם נתניהו על האפשרות להתקדמות בברית הגנה משותפת בין ארה"ב וישראל". טראמפ הוסיף כי ידונו אחרי הבחירות (מדיני)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: Avi Ohayon/GPO)

בעיצומה של השבת, שוחח ראש הממשלה בנימין נתניהו בטלפון עם נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, שהעניק לו מתנת בחירות שלושה ימים לפני יום הבוחר.

את הדיווח על שיחת הטלפון, העניק הנשיא טראמפ עצמו בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו, עם עדכון כי הם דנו על ברית ההגנה בין ארה"ב לישראל.

טראמפ עדכן כי הוא "שוחח במהלך היום עם ראש הממשלה נתניהו על האפשרות של התקדמות בברית הגנה משותפת בין ארצות הברית וישראל".

נשיא ארצות הברית הוסיף בציוץ כי ברית ההגנה, "תעגן עוד יותר את הברית היוצאת מן הכלל בין המדינות שלנו" - כלשונו של טראמפ.

עם זאת, כלל לא בטוח כי מתנה זו תתממש. טראמפ סייג וכתב כי הוא "מצפה להמשיך בדיונים אחרי הבחירות בישראל, כשניפגש במועצת הביטחון בהמשך החודש".

הרעיון של ברית ההגנה מקודם בישראל שנים רבות, אך גורמים ביטחוניים סבורים כי לצד מעלותיה, יש בה חסרון שכן הוא עלול להגביל את חופש הפעולה של ישראל.

כעת, נתניהו שוב פעל לקדם את היוזמה, כחלק מהקמפיין המציב אותו "ליגה אחרת", כמדינאי המצליח להשיג את מבוקשו מהאנשים החזקים בעולם: נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר