היפנוזה: האם היא יכולה לעזור לכם לרדת במשקל?

עברתם לתזונה נטולת גלוטן וסוכר ואתם פוקדים את חדר הכושר 3 פעמים בשבוע. ועדיין, אינכם משילים את עשרת הקילוגרמים שאתם רוצים להוריד. האם היפנוזה תסייע לכם? יתכן (בריאות)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

הוצאתם סוכר מהתפריט (למעט פרוסת עוגת יום הולדת מדי פעם - אתם לא רובוט) ואתם פוקדים את חדר הכושר כמה פעמים בשבוע. עם זאת, מכל סיבה שהיא, לא נראה שאתם משילים את עשרת הקילוגרמים שניסיתם להוריד בעשר השנים האחרונות. האם היפנוזה תוכל לסייע לכם? יתכן.

תחילה, מה זה טיפול בהיפנוזה?

בעיקרון, היפנוזה היא סוג של רפואה אלטרנטיבית המשלבת היפנוזה, כדי ליצור מצב של תשומת לב ממוקדת שבמהלכה משתמשים בהצעות חיוביות, על מנת לעזור לאנשים להתמודד עם מגוון דאגות וסוגיות.

למה אפשר לצפות לאחר מפגש היפנותרפי?

טיפול בהיפנוזה אינו סוג של פסיכותרפיה, אם כי יתכן שיש לו תחושה דומה לפגישה קוגניטיבית התנהגותית (CBT). הוא בדרך כלל מבוצע בסביבה רגועה, טיפולית. המהפנט ידריך אתכם למצב רגוע ויציע דרכים חדשות לחשוב על דברים, שיכולות לעזור לכם לשנות את התנהגותכם. בשונה מאיך שהתחום מוצג על פי רוב, לא תהיו מודעים, ישנים או בחוסר שליטה על עצמכם. אתם תשמעו את המטפל שלכם, אבל ההחלטה כיצד להגיב - או לא, תלויה בכם.

האם היפנותרפיה עובדת בפועל לאובדן משקל?

הרעיון שמאחורי היפנוזה לירידה במשקל הוא שבמהלך היפנוזה ניתן להשפיע על דעתכם לשנות הרגלים לא בריאים, הגורמים לכם לאגור משקל עודף (מאכילת יתר ועד לחשיבה על מאכלים לא בריאים כ"פרס"). התומכים בשיטה גורסים כי היפנוזה יכולה לסייע בהקלה על חשיבת יתר שבדרך כלל משפיעה על התזונה ועל הנסיון לרדת במשקל.

המדע קצת פחות חד משמעי. סקירה אחת בכתב העת הבינלאומי לטיפול בהשמנה גילתה כי המשתתפים שהשתמשו בהיפנוזה לירידה במשקל רק איבדו כמה קילוגרמים. ניסוי אקראי שפורסם בשנת 1998 בדק את ההשפעות של תוכנית לייעוץ תזונה עם ובלי שתי צורות שונות של היפנוזה, אצל 60 חולים עבי בשר.

לאחר שלושה חודשים, כל הקבוצות איבדו בערך 2-3 אחוז ממשקלן. לאחר 18 חודשים, רק אחת משתי הקבוצות שהשתמשו בהיפנותרפיה עדיין שמרה על המשקל. עם זאת, הירידה במשקל הייתה רק בערך 3.5 קילוגרמים, מה שהחוקרים הגדירו כ"בלתי משמעותיים קלינית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר