תיעוד מלחיץ

בעצרת: ליצמן כעס ודחף באלימות את איש 'שלומי אמונים'

במהלך העצרת של 'יהדות התורה' שמתקיימת בשעות אלו בצומת בר אילן בירושלים, התחולל מאבק מאחורי הקלעים בין 'גור' ל'שלומי אמונים' מה שהוביל את ליצמן לדחוף את איש שלומי אמונים (חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

עצרת הרבבות של 'יהדות התורה' שמתקיימת בשעות אלו (ראשון), ברחבת צומת בר אילן במעמד גדולי הדור, הצליחה לייצר עימות סוער מאחורי הקלעים בין גור ל'שלומי אמונים', מה שגרם לסגן השר ליצמן ולתקוף את איש שלומי אמונים.

כתבי 'כיכר השבת', חנני ברייטקופף ואבי רבינא סיקרו את האירוע של יהדות התורה כשהם נמצאים מאחורי הקלעים הבחינו להפתעתם בעימות סוער ואף בדרישת המשטרה לסיים את האירוע טרם כניסת הרבנים בצל החשש למהומות.

איש שלומי אמונים שטח בשיחה עם 'כיכר השבת' את הטענות: "פשוט הזוי שאירוע ששייך לנו בדיוק כמו לגור נשלט אך ורק על ידי חסידי גור, כאשר 'שלומי אמונים' הבינו כי הסיעה המרכזית (גור) לא תתן להם כלום הם נישלו את עצמם מהאירוע, כי הבינו שהסיעה המרכזית הולכת לתת את הכל לליטאים".

"מה שקרה במהלך העצרת, זה ששרולאק ורטהיימר (איש 'שלומי אמונים' ש.כ) - הוא בדרך כלל האיש שעומד מול המשטרה והוא לא אישר כמה דברים לסיעה המרכזית מה שהרגיז אותם מאוד - ולכן התחיל האלימות", זו גירסתם של אנשי אמונים.

מנגד, בסיעה המרכזית טוענים בשיחה עם 'כיכר השבת', כי " אנשי שלומי אמונים החליטו להיעלב, ולכן הם עשו כל מה שהם יכלו בכדי להרוס את האירוע עד כדי כך לסגור את האירוע טרם הגעת גדולי ישראל, ליצמן שכבודם של גדולי ישראל בראש מעייניו לא יכול להתאפק והתרגז על הביזוי הצפוי".

עוד טוענים הציבור החסידי: "האירוע נשלט ע"י הציבור הליטאי, גור לקחו רק את השיריים - את 'המנחה' שפתח את האירוע, מלבד זה כמעט רוב העצרת בניחוח ליטאי, המנחה הוא ליטאי (הרב אליעזר סורוצקין), רוב הנואמים הם ליטאים וכו'", לכן אומר אותו גורם, "היה כעס בציבור החסידי על כך שהפקירו את כנס הענק לידיים ליטאיות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר