במעמד גדולי הדור

מעמד אדיר ומרגש: רבבות חרדים בעצרת המרכזית של ג'

עשרות אלפים הגיעו לעצרת המרכזית של 'יהדות התורה' בירושלים במעמד מרנן הגר"ח קנייבסקי, האדמו"ר מגור וחברי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל ודגל התורה. צפו בתיעוד (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

היסטוריה בירושלים: רבבות מהציבור החרדי השתתפו בעצרת המרכזית של מערכת הבחירות של מפלגת 'יהדות התורה', המעמד התקיים בראשות מרנן הגר"ח קנייבסקי והאדמו"ר מגור שאף ישבו האחד ליד השני במעמד אחדות מרגש, בשולי האירוע נרשמו תקריות, ו-50 פצועים טופלו במקום.

העצרת נפתחה סמוך לשעה 6 בתפילת מנחה בנוסח חסידי, לאחר התפילה החל המנחה הרב אליעזר סורוצקין יו"ר 'לב לאחים' להנחות את האירוע והזמין את סגן השר ליצמן להיות הנואם הראשון של הכנס.

סגה"ש ליצמן אמר בנאומו: "כי המאבק בבחירות הנוכחיות הוא על כבוד שמים, על הזכות להיות חרדים ולשמור מצוות. לא על ימין ושמאל, לא על נתניהו וגנץ. יש דבר אחד על סדר היום, מי יצליח להקים ממשלה ללא חרדים".

אחריו נאם יו"ר 'דגל התורה', ח"כ משה גפני שאמר: "כי על אף ההסתה שנועדה להשניא אותנו, הציבור לא מתפתה למילים הרעות שלהם. לא ניתן לפגוע בשבת או בתורה. מלחמה תהיה על הדברים האלה. אנחנו לא מתכוונים לוותר על חצי דבר, נלחם על הכל".

לאחר מכן, החלו גדולי ישראל להיכנס, ראשון הנכנסים מטעם 'אגודה' היה כ"ק האדמו"ר מגור ולאחריו כל חברי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, כאשר חברי המועצת של 'דגל התורה' נכנסו לפני.

במעמד השתתפו כמובן חברי הכנסת של המפלגה וכל חברי המועצות וראשי העיריות מטעם 'יהדות התורה', שהגיעו לכבד את גדולי ישראל.

במהלך העצרת, נזקקו כ-50 איש לטיפול רפואי, מושיקו מושקוביץ מנהל אגף מבצעים של איחוד הצלה דיווח: "כי מדובר במקרים של חבלות ופציעות עקב נפילות מגובה, חתכים ופציעות עקב הדוחק הרב, ומקרים רפואיים נוספים. חלקם פונו לבית החולים באמבולנסים של איחוד הצלה במצב קל".

אלי פולק מנכ"ל איחוד הצלה מסר: "אנו קוראים להימנע מטיפוס על גדרות או תחנות אוטובוס מה שכבר גרם בשעה האחרונה למספר מקרים של נפילות מגובה שלמרבה הנס הסתיימו עד כה בפצועים באורח קל. חשוב לנקוט בכללי הבטיחות והזהירות בכדי למנוע אסונות ופציעות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר