"כואב את הפסילה"

הגינוי הרפה של הנשיא ריבלין להסתה נגד חרדים

אל מול גלי הסתה השוצפים כלפי הציבור החרדי, שוררת שתיקה מדאיגה. עד שפרצה סערה תקשורתית והנשיא ריבלין מיהר לשחרר גינוי רפה, לפיו, הוא כואב את הפסילה (חדשות)

הנשיא ריבלין (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

במהלך החודשים האחרונים גברה ההסתה המכוערת נגד הציבור החרדי בישראל, המלווה בשקרים כלפי שומרי המצוות ושיאה בקריאות להדרת החרדים מהממשלה הבאה, אך משום מה, הדברים עוברים בשקט, בעוד אם הם היו נאמרים נגד הערבים למשל, או כלפי כל מיעוט אחר, הייתה קמה זעקה אדירה, ובצדק.

רק אמש, לאחר סערה תקשורתית ובעקבות פנייתו של יו"ר ש"ס אריה דרעי, התייחס נשיא המדינה ראובן ריבלין להסתה ושחרר גינוי רפה.

דרעי, צייץ ושאל: "אמש, בבית כנסת בירושלים, שאלתי את כבוד הנשיא, ראובן ריבלין, מדוע אינו מוחה נגד הקריאות להחרים את החרדים? מדוע אינו דורש מלפיד, גנץ וליברמן שלא להחרים אוכלוסיות שלמות רק בגלל שהם שומרי שבת, מניחים תפילין ואוכלים כשר? לצערי הנשיא שותק. גם עיתונאים שפנו לתגובה לא נענו. עצוב".

בעקבות הסערה התקשורתית, הגיב ריבלין בציוץ משלו: "ידידי הרב אריה, מי שמכיר אותי, כמוך, יודע היטב כמה אני כואב את הפסילה של ציבורים בישראל, בתוכם הציבור החרדי, ואת רמת השיח הקשה שאליו הובלנו במערכות הבחירות האחרונות. אין בקיא ממך גם בפעילות היוצאת מבית זה, חלקה יד ביד איתך לביסוס השותפות בין החברה החרדית וכל שבטי ישראל.

"בגילי, אני עדיין זוכר את ימי "בלי חירות ובלי מק"י" וכואב מה שנדמה כתזכורות כואבות מצדדים שונים במפה הפוליטית לאותן אמירות שאז כמו היום היו מגונות בעיניי. בימים אלו של חודש אלול ותקופת בחירות, בחרתי לנהוג כמאמר הנביא עמוס 'המשכיל בעת ההיא ידום'. את מספר הטלפון שלי אתה בוודאי זוכר".

בתגובה, השיב לו דרעי: "כבוד הנשיא, בתלמוד יש אמרה: 'מדשתקי רבנן שמע מינה דניחא להו'. אם החכמים שותקים משמע הם מסכימים. כשליברמן הכריז 'ממשלה בלי חרדים' כולם שתקו. ואז הצטרפו לפיד וגנץ שמחרימים את החרדים וגם את הדתיים והמסורתיים. חצי מעם ישראל פסול בממשלה החילונית. כבוד הנשיא, יש דברים שאסור לשתוק עליהם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר