חשיפת 'הארץ'

נשקלה אפשרות לדחות את הבחירות לטובת מלחמה בעזה

דיווח: כמה ימים לפני פתיחת הקלפיות, נשקלה אפשרות לדחות את הבחירות. בעקבות הירי לאשדוד ואשקלון, נפגש ראש המל"ל עם יו"ר וועדת הבחירות ועדכן אותו באפשרות זו (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
חיילים בגבול עזה, במבצע צוק איתן (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

ראש המל"ל, מאיר בן שבת, נפגש ביום רביעי האחרון עם יו"ר ועדת הבחירות המרכזית ואמר לו כי ייתכן וידחו את הבחירות, עקב מלחמה צפויה בעזה - כך מדווח הצהריים (שני) עיתון הארץ.

אחרי ירי הטילים שהביאו להורדת בנימין נתניהו מהבמה במהלך כינוס פוליטי, כינס ראש הממשלה התייעצות ביטחונית בקריה, עם הרמטכ"ל אביב כוכבי, ראש השב"כ נדב ארגמן, ראש המוסד יוסי כהן וראש המל"ל בן שבת.

לפי הדיווח של עמוס הראל וחיים לוינסון, הדיונים היו כה רציניים ומשמעותיים, עד שבמהלכם ביקש ראש המל"ל מיו"ר ועדת הבחירות המרכזית להגיע לפגישה, במהלכה נמסר לו כי ישראל מתכוונת לצאת למבצע צבאי שעלול להביא לדחיית הבחירות, וביקש ממלצר להיערך לכך.

(צילום: מתוך פייסבוק ויחיאל אילוז)

המלחמה נמנעה בסופו של דבר, בשל דרישת היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט שפרסם חוות דעת כי יש לכנס את הקבינט ולקבל אישור לפני יציאה למלחמה.

גורמים המעורים בנושא מסרו ל'הארץ', כי היועץ המשפטי לממשלה הוא שביקש מראש המל"ל לעדכן את מלצר באפשרות של פעולה עקב המצב הביטחוני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר