מתכוננים ליום שאחרי

ראשי המפלגות החרדיות, זה מה שהבוחרים מצפים ממכם

אלפים מגולשי 'כיכר השבת' הצביעו בסקר המקיף והביעו את דעתם לגבי הנושאים המטרידים אותם, מה הם חושבים שבמפלגות החרדיות יטפלו קודם, ולמה הם מצפים מראשי מפלגותיהם (אקטואליה)

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

במהלך הישורת האחרונה של מערכת הבחירות הנוכחית, הרצנו ב'כיכר השבת' סקר שבחן אנונימית את דעת הקהל: מה חושבים מצביעי המפלגות החרדיות?

בסקר השתתפו למעלה מ-3,000 גולשים, המהווים מדגם מייצג של חתך האוכלוסייה החרדי. 30% מהם הגדירו עצמם כספרדים, 29% ליטאים, 28.8% חסידים, והיתר הגדירו עצמם כ"חרדי לאומי", "דתי לאומי", "דתי" ו"חילוני".

בסקר המקיף, התבקשו הגולשים לענות לאיזה מגזר ומגדר הם משתייכים, איזו מפלגה קיבלה את הקול שלהם בבחירות הראשונות של השנה, ואת הנושאים שמטרידים אותם.

אם נאגד את כלל המשתתפים בסקר, לפני חלוקה מפלגתית ועדתית, אלו הם שלושת הנושאים שהכי מטרידים אותם בחיי היום יום.

במקום הראשון: שמירת השבת במרחב הציבורי, במקום השני: הגבלת הכוח של בג"ץ, ובמקום השלישי: הוזלת מחירי מוצרי היסוד.

מה הם חושבים שיהיו שלושת הנושאים שיטופלו על ידי המפלגות החרדיות בקדנציה הבאה: במקום הראשון, חקיקת חוק שימנע את גיוס בני הישיבות. במקום השני, המלחמה על שמירת השבת. במקום השלישי, הגבלת כוחו המשפטי של בג"ץ.

חלוקה לפי השתייכות מפלגתית

מצביעי ש"ס היו מצפים שהמפלגה תטפל בראש ובראשונה בחקיקת חוק הגיוס שימנע גיוס בני הישיבות, במקום השני בהעלאת המלגות לאברכים ובמקום השלישי: הגבלת כוחו המשפטי של בג"ץ.

מצביעי יהדות התורה מצפים שהמפלגה תטפל בראש ובראשונה בחקיקת חוק גיוס שימנע גיוס בני ישיבות, במקום השני הגבלת כוחו המשפטי של בג"ץ ובמקום השלישי - מחיר הדיור למגזר החרדי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר