זה מה שקורה לגוף כשאתם עושים "קנאקים" באצבעות

מדענים רצו לבדוק מה גורם לאותו צליל מטריד של פכירת המפרקים - להלן: "קנאקים". אחד החוקרים חיבר את אצבעו לצינור שמשך ופכר את מפרקו והפעולה תועדה באמצעות MRI. זה מה שהוא גילה (בריאות)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

בטח שמעתם כי מתיחת מפרקי האצבעות באופן שישמיעו קול חד של היסדקות, גורמת לכאבי פרקים או אפילו לדלקת פרקים ובעוד שמדענים אמרו במשך זמן מה שזה לא נראה נכון, המיתוס חי. כעת, מחקר בודק מה קורה בפועל כשאתם פוכרים את המפרקים.

חוקרים מאוניברסיטת אלברטה רצו לבדוק לעומק את הגורם לאותו צליל מטריד. לשם כך, הם ניסו לדמות מה קורה לגוף בפכירת מפרקים. אחד החוקרים המובילים, ג'רום פרייר, חיבר את אצבעו לצינור שמשך ופכר את מפרקו ותיעד את הפעולה באופן סימולטני באמצעות MRI.

אז מה בעצם קורה כשאתם פוכרים את מפרקי האצבעות שלכם? נוצרת בועת גז קטנה בין המפרקים, בנוזל הסינוביאלי, שהוא אמצעי השימון החלקלק בין המפרקים שלכם. "זה קצת כמו ליצור ואקום", הצהיר גרג קאוצ'וק, מחבר המחקר הראשי.

"כאשר משטחי המפרק נפרדים לפתע, אין יותר נוזלים זמינים למלא את נפח המפרק, כך נוצר חלל והאירוע הזה הוא הגורם לצליל".

בשלב הבא, החוקרים מתכננים לצלול לעומק ולבחון מה בעצם אותו פיצוח עושה למפרק ומה הוא אומר על מצב המפרקים שלכם. "היכולת לפצח את מפרקי הידיים שלכם יכולה להיות קשורה לבריאות המפרקים", אמר קאוצ'וק בהצהרה לעיתונות.

"יכול להיות שנוכל להשתמש בתגלית חדשה זו כדי לראות מתי בעיות במפרקים מתחילות, הרבה לפני תחילת הופעת הסימפטומים, מה שיתן לחולים ולרופאים אפשרות לטפל בבעיות במפרקים לפני שהן מתחילות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר