"החלטה הזויה"

ההורים זועמים: כרמל מעודה שוחררה למעצר בית

בית המשפט העליון קיבל את ערעורה של מעודה: "המעצר אינו מקדמה על חשבון העונש, חומרת העבירות אינה עילת מעצר" • ההורים: "מערכת המשפט יורקת לנו בפנים" (בארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
מתוך סרטון ההתעללות (צילום: דוברות המשטרה)

בית המשפט העליון קיבל הבוקר (שני) את ערעורה של כרמל מעודה, וקבע כי היא תשוחרר לחלופת מעצר עד תום ההליכים נגדה.

השופט יצחק עמית כתב בהחלטתו: "אין לכחד כי העבירות המיוחסות לעוררת הן חמורות, והלב נכמר למקרא התיאורים המפורטים".

"מכתב האישום עולה תמונה קשה של התעללות בילדי הגן, מה שמעורר בלב כל הורה חלחלה ורצון מיידי לחוש ולחבק ולגונן על ילדו-הקט".

עמית המשיך, "עם זאת, לא נלאה מלחזור ולהסביר לקורא, וגם לציבור ולהורים הזועמים והכואבים, כי מעצר לחוד ומאסר לחוד, כי המעצר אינו מקדמה על חשבון העונש, וכי חומרת העבירות אינה מהווה עילת מעצר".

ההורים זעמו. ניקול דניאל חג'בי, שילדיה עברו התעללות בגן אמרה, "החלטת בית המשפט הזויה ומקוממת. איך משחררים למעצר בית אדם שעשה את המעשים החמורים ביותר נגד פעוטות שהיו פה? שהפרקליטות הגדירה כי מאופיינים כסדיסטיים? איפה נשמע דבר כזה? מערכת המשפט יורקת לנו בפנים ומעבירה מסר מאוד ברור שלקרבנות אין שום הגנה".

יוליה אהרון, אמא לילדים אחרים בגן אמרה: "זה פשוט הלם ואכזבה ממערכת בתי המשפט, שככה הילדים שלנו מופקרים. כולם בהלם טוטאלי, חלק מהאימהות רועדות, חלקן בוכות. ממש לא ציפינו לזה שהיא תשוחרר".

עו"ד בנימין מלכא, שמייצג את משפחות הילדים שנפגעו, אמר: "קיבלנו בתדהמה את החלטת בית המשפט העליון. אנחנו עדיין לומדים את תוכנה ומשמעותה, אך אנחנו המומים מכך שבית המשפט העליון קיבל החלטה כזו. אחרי שנלמד את משמעות ההחלטה, נגיב בהתאם. ההורים לא יודעים איך לעכל את ההחלטה - אחד ההורים אמר 'זהו מדרון חלקלק - ייתנו לה עכשיו לצאת הביתה ולא יפתיע אותנו אם נשמע עוד מעט על עסקת טיעון".‎

סנגורה של מעודה, עו"ד אפרים דמרי מסר: "אין בהחלטת השחרור להפחית כהוא זה מהצער,‎ הכאב וההזדהות עם כאב המשפחות‎. הנאשמת תקיים את תנאי שחרורה כלשונם וכרוחם ותנצל את הזמן עד סיום משפטה לחשבון נפש אישי‎ ותעשה לאל ידה להמשיך בשיתוף הפעולה עם גורמי הטיפול עד לסיום משפטה והיא מבקשת סליחה ומחילה מהמשפחות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר