התושבים זועמים

בית הכנסת העתיק בחברון נהרס בידי צה"ל

במהלך שעות הלילה הגיעו כוחות גדולים של משטרה צבא ושל המנהל האזרחי, לחברון על מנת לאבטח ערבים שהרסו את בית הכנסת העתיק שליד קבר ישי בתל רומיידה (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

במהלך שעות הלילה (חמישי) הגיעו כוחות גדולים של משטרה צבא ושל המנהל האזרחי, לחברון על מנת לאבטח ערבים שהרסו את בית הכנסת העתיק שליד קבר ישי בשכונת תל רומיידה.

על פי תושבי חברון היהודיים, הכוחות טענו כי בשבוע הבא יתקיים דיון של הערבים בבג"ץ והם רצים להרוס לפני שבג"ץ ייתן את ההוראה. כעת חוששים תושבים בחברון שבהובלת הפצ"ר, צה"ל יהיה מוכן להסכים בדיון בבג"ץ לעשות לערבים עוד ויתורים נוספים.

תושב שכונת תל רומיידה, ברוך מרזל, איש עוצמה יהודית ומהפעילים הגדולים למען התיישבות היהודית במקום מספר, כי הזדעזע הבוקר כשהגיע למקום וראה את ההרס הגדול. "אנחנו נמצאים סה"כ חודשים אחרי ביקורו של רה"מ נתניהו במקום ואחרי ההבטחות הגדולות שהבטיח, שמהם לא נישאר כלום", אומר מרזל.

עוד הוסיף מרזל "מעניין איך יגיבו במפלגות ימינה ויהדות התורה על הפגיעה החמורה במקום הקדוש ובאחיזה היהודית בחברון , במיוחד זמן קצר לאחר שהתחייבו לרבני חב"ד שיתנגדו לפגיעה בארץ ישראל", הוסיף מרזל.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה ל'כיכר השבת': "כוחות הביטחון פינו הלילה ממתחם ציון קבר רות וישי בחברון שבחטיבה מרחבית ״יהודה״ את כלל הציוד האזרחי שהוצב במתחם באופן בלתי חוקי על ידי גורמים פרטיים, למעט מספר ספסלים שהושארו במקום. הפינוי נעשה בהתאם להתחייבות המדינה לבג״ץ, בעקבות עתירה שהוגשה בנושא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר