רגעי האימה

צפו: נכנס עם נשק שלוף לבית חב"ד - ויורה

התביעה בארה"ב פרסמה היום את תיעוד הירי בחב"ד בקליפורניה, בו נרצחה לורי גליברט ונפצע ר' ישראל גולדשטיין • צפו במתפללים המבוהלים וברוצח שיורה ונמלט (אקטואליה)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: מצלמות האבטחה)

התביעה בארצות הברית פרסמה היום (שישי) קטע מתוך מצלמות האבטחה, עם תיעוד הירי שבוצע בבית חב"ד בעיר פאוויי שבקליפורניה, בחודש ניסן האחרון.

כזכור, במהלך הירי, רצח ג'ון ארנסט, בן 19, את לורי גילברט קיי בת ה-60 ופצע שלושה בני אדם נוספים - שני גברים וילדה, ביניהם את הרב ישראל גולדשטיין שייסד את בית חב"ד.

בתיעוד החדש, ניתן לראות את ארנסט עולה את המדרגות בכניסה למקום, כשהוא מחזיק בנשק שלוף בידיו. בכניסה, הייתה לורי גילברט קיי והרב ישראל גולדשטיין, והוא ירה לכיוונם.

הרשויות לא פרסמו את תיעוד רגעי הירי. בהמשך הסרטון ניתן לראות את המתפללים המבוהלים מנסים להסתתר מאחורי ספסלי בית הכנסת.

בהמשך התיעוד, נראה היורה בורח החוצה - מפני המתפללים שהחלו במרדף אחריו. הם לא הצליחו להשיגו, שכן הוא נמלט מהמקום בנסיעה במהירות גבוהה.

זמן קצר לפני הירי, פורסם ברשתות החברתיות מניפסט על ידי אדם שטען כי הוא ג'ון ארנסט. במניפסט, ארנסט מביע שנאה ליהודים וטוען כי הוא אחראי להצתת המסגד בעיר אסקונדידו בקליפורניה.

הרוצח כינה את נשיא ארה"ב טראמפ כ"אוהב יהודים" ו"אנטי-לבנים" והסביר את שנאתו ליהודים - "האם זה שווה עבורי לחיות חיים נוחים על חשבון זה שהקהילה הבינלאומית היהודית שמה סוף לגזע שלי? לא".

"איך הרג יהודים מסייע לגזע האירופי? כל יהודי אחראי לשואה המתוכננת של הגזע האירופי", כתב ג'ון ארנסט, "הם פועלים כיחידה אחת, הפשעים שלהם בלתי נגמרים. הם משקרים ומרמים את הציבור, משתמשים בבנקים כדי לגרום למדינות להיכנס לחובות, ושולטים על כל הכלכלה במטרה לממן את הרשע. כל יהודי, צעיר ומבוגר, אחראי לכך. עבור הפשעים האלה מגיע להם ללכת לגיהנום".

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר לאחר הירי כי "זה נראה כמו פשע שנאה. נחקור את האירוע. הלילה הלב של אמריקה עם קורבנות הירי. האומה כולה מתאבלת על אובדן החיים וניצבת לצד הקהילה היהודית. אנו מגנים בחריפות את רשע האנטישמיות והשנאה, שיש להביס".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר