מה סוג הטלפון שלכם אומר על האישיות שלכם

על פי מחקר פסיכולוגי, הבחירה שלכם בסמארטפון כזה או אחר (אייפון או אנדרואיד, לצורך העניין) עשויה להשפיע על מה שאנשים אחרים חושבים עליכם - ולהגיד משהו גם על האופי שלכם (דיגיטל)

אייפון. (צילום: shutterstock)

הבחירה שלכם בסמארטפון עשויה להשפיע על מה שאנשים אחרים חושבים עליכם - ולהגיד משהו גם על האופי שלכם. במחקר שהוצג בכנס השנתי של המדור לפסיכולוגיה חברתית של החברה הפסיכולוגית הבריטית, המשתתפים ראו את המשתמשים באנדרואיד כבעלי רמות גבוהות יותר של יושר, ענווה, נעימות ופתיחות, מאשר משתמשי אייפון. הם גם נראו פחות מוחצנים.

כאשר החוקרים ביצעו הערכות אישיות בקרב משתמשי אנדרואיד ואייפון, מרבית התפיסות הללו התבררו כשגויות. עם זאת, משתמשי אנדרואיד דורגו כיותר ישרים וענווים.

את המחקר הובילה הת'ר שו, דוקטורנטית לפסיכולוגיה באוניברסיטת לינקולן באנגליה. שו מציינת כי אמנם מכשירי אנדרואיד ואייפון מהווים יותר מ-95 אחוז מכל הסמארטפונים הנמכרים ברחבי העולם, אולם הבדלים אישיים בין שני הסוגים של הצרכנים שלהם, מעולם לא נחקרו בדרך זו. זה מפתיע, היא אומרת, בהתחשב בכמה מחקרים קודמים שכן נערכו, אשר בדקו כיצד החלטות רכישה אחרות יכולות להעיד על תכונות אישיות.

היא ועמיתיה ביצעו שני ניסויים. ראשית הם ביקשו מ-240 משתתפים לענות על שאלות לגבי מאפיינים שהם קישרו למשתמשים בכל מותג של סמארטפונים. לאחר מכן, הם ניתחו שאלוני אישיות של 530 משתמשי אנדרואיד ואייפון, כדי לבדוק אם הסטריאוטיפים הללו אכן היו נכונים.

בנוסף להבדלים ביושר ובענווה, החוקרים גילו כי נשים היו בסיכוי כפול מגברים לבחור באייפון על פני אנדרואיד. אנשים שקיבלו ציון גבוה ב"הימנעות מדמיון" - כלומר, שהם לא אוהבים להחזיק את אותם מוצרים כמו אחרים - היו בעלי סיכוי גבוה יותר לבחור באנדרואיד, בעוד שאנשים שגרסו כי חשוב יותר שיהיה להם טלפון באיכות גבוהה, נטו יותר לבחור מכשירי אייפון.

שו אומרת שהיא לא הופתעה לגלות הבדלים כאלה בין שתי הקבוצות. "אייפונים ומכשירי אנדרואיד כוללים אפליקציות, מפרט טכני ופונקציונליות שונים, הפונים בהתאמה למשתמשים בכל מותג סמארטפון, בגלל אישיותם", היא אומרת. היא מוסיפה כי יתכן שאנשים יתחילו לגלם את הסמנטיקה ואת המאפיינים של אמצעי הטכנולוגיה שבבעלותם. "אז אם אתם קונים אייפון, עם הזמן אתם עלולים להתחיל להתנהג כמו משתמשי אייפון טיפוסיים".

בחירת המותג היא הרמה הבסיסית ביותר בהתאמה אישית של סמארטפונים, טוענת שו והמחקר שלה מראה שזה אפילו יכול להכיל רמזים לאישיותו של המשתמש. ישנן שפע של דרכים אחרות שמשתמשים יכולים להתאים אישית את הסמארטפונים שלהם - עם צבעים, מארזים, תמונות ומוזיקה, למשל. "רבים מאיתנו לא אוהבים שאנשים אחרים משתמשים בטלפונים שלנו, מכיוון שזה יכול לחשוף כל כך הרבה עלינו", היא מציינת.

מחקר נוסף עשוי לבדוק דרכים אחרות בהן סמארטפונים יכולים לרמוז על פרטים חשובים על המשתמשים שלהם - כמו למשל לימוד היישומים הספציפיים שאנשים מורידים. "מתברר יותר ויותר כי סמארטפונים הופכים לגרסה דיגיטלית קטנה של המשתמש", היא אומרת - עובדה שעלולה להיות בעלת השלכות בתחומי הפסיכולוגיה, השיווק, פרטיות המשתמשים ועוד.

שו מוסיפה, עם זאת, שזה עדיין לא הוגן להניח הנחות על אדם, המבוססות אך ורק על בחירת הטלפון החכם שלו. "בני אדם הם יצורים מורכבים מאד ולעולם לא ניתן להבין באמת מיהו אדם מתוך פיסת מידע אחת בלבד", היא אומרת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר