ליד 'חברון'

תיעוד דרמטי: כך נמנעה שריפת בנין בירושלים

עבודות שנעשו בחוסר זהירות, גרמו להתלקחות שריפה בבנין מגורים, סמוך לישיבת חברון בשכונת גבעת מרדכי בירושלים • סרטון מהזירה, מתעד את האש הגדולה ומאמצי הכיבוי (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
(צילום: אריק אבולוף, כב"ה ירושלים)

לוחמי האש בירושלים, מנעו היום (שני)פיצוץ מכלי גז בוערים ושריפת בניין מגורים סמוך לישיבת חברון .

צוותי הכיבוי וההצלה הוזנקו בשעות הבוקר המוקדמות, מתחנת 'גבעה' לרחוב מן בשכונת גבעת מרדכי, בעקבות דיווחים רבים על עשן שחור כבד הנצפה על ידי תושבים ואזרחים רבים, בכל האזור.

ארבעת הצוותים הגיעו תוך זמן קצר מאוד למקום והבחינו בלהבות המיתמרות מגג הבניין, בעשן הכבד ובכך שהאש מתחילה להתפשט אל עבר הדירות הנמצאות מתחתיה.

הכבאים טיפסו במהירות אל הגג, ובשלב הראשוני הוציאו מתוך הלהבות מספר מכלי גז שבערו בתוך האש. במקביל, באמצעות מנוף כיבוי וזרנוקי מים שפרסו דרך הבניין, השתלטו הצוותים על הלהבות, מנעו את פיצוץ מכלי הגז, מנעו נזק כבד לבניין וכן את הסיכון לחייהם של הדיירים במקום.

מחקירה ראשונית של השריפה, שביצעו לאחר מכן חוקרי כב"ה בתחנת ירושלים, עלו הנתונים הבאים: השריפה החלה ככל הנראה בעקבות עבודות זיפות ואיטום על גג הבניין על ידי פועלים; בכדי לחמם את הזפת שיהיה אפשר למורחו על הגג, השתמשו הפועלים במתקן גז שחימם להם חבית זפת גדולה; עבודות אלו, והשימוש במתקן הגז, בוצעו ללא כל אמצעי בטיחות מינימליים, הן בשימוש במתקן הגז ללא וסת ואמצעי בטיחות נדרשים, והן במיקום החבית ומתקן הגז בסמוך לערימות עצים, ריהוט ולוחות סוכה שהיו על הגג.

כתוצאה מכל זה, בשלב מסוים התלקחו מתקן הגז וחבית הזפת, ובתורם - הדליקו את העצים והריהוט על הגג.

אחד הפועלים נפצע באורח קל בידו וטופל על ידי כוחות הרפואה, אך בנס, והודות למהירות התגובה של לוחמי האש, לא הסתיימה בפגיעה קשה יותר בנפש, או ברכוש.

בכבאות והצלה לישראל מזכירים לציבור: "חובה על כל בעל מקצוע ועל כל אדם המזמין את בעל המקצוע, לוודא כי העבודות המבוצעות על ידו, נעשות על פי כל כללי הבטיחות הנדרשים. הקפדה על כללי הבטיחות והזהירות, תמנע בוודאות אסונות ונפגעים".

צפו בתיעוד הדרמטי

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר