זרק את האוזניות

בן כספית כעס בשידור: "אל תעיר לי על הקללות" • צפו

ציוץ על עיוות ההיסטוריה שקדמה לרצח רבין, הדליק את העיתונאי בן כספית, שתקף את המצייץ, סירב להתנצל בפניו בשידור חי - וכשנלחץ אל הקיר, כבר לא יכל להתאפק • כך זה נראה (ברנז'ה)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
(“מתוך התמגלכנית של ינון מגל ובן כספית - רדיו 103fm”. תמונה: )

העיתונאי בן כספית כינה היום (שלישי) את איש הימין אבישי עברי "אפס", לפני שזה עלה לראיון בתכנית הרדיו שלו, ודרישת עברי - ושותפו של כספית להגשה ינון מגל - כי יתנצל בפניו על ביטוי זה, גרמה לכספית להתפרץ בזעם.

הכל החל לאחר שעברי צייץ בטוויטר: "מתי יעשו סרט על זה שרבין חתם הסכם כושר שנתן נשק לטרוריסטים ובגללו נרצחו פה 1500 איש? אפשר לקרוא לו 'ימים נוראים'", מה שגרם לכספית לכנות אותו "אפס".

וכך נשמעו חילופי הדברים, בתכניתם של ינון ומגל ובן כספית ב'רדיו 103': מגל: "תכף נדבר עם אבישי עברי, שדיבר על הסרט 'ימים נוראים' שמעורר פולמוס רחב".
כספית: "הוא לא דיבר על הסרט 'ימים נוראים' שמעורר כאן פולמוס רחב. הוא צייץ סדרת ציוצים מטומטמת להחריד ומתועבת, ואני שואל את עצמי למה הסכמתי שהוא יעלה לשידור".
מגל: "אתה קורא לו אפס ואתה מעלה אותו לשידור"?
כספית: "אני מקווה שהוא לא יעלה".
מגל: "זה לא יפה, למה אתה מקלל. מה יש לך? מותר לדבר על רבין ולומר שהוא עשה הסכם שנתן נשק לעשרות אלפי מחבלים?".
כספית: "מותר. אך אם מותר לו להשוות את השגיאה, כן או לא, לסרט על הרצח, אז לי מותר לומר שהוא אפס. הוא אותו האיש שעשה סרטון בחירות שמאחוריו תמונה של בית קברות צבאי. אני אגיד עליו את דעתי, כל עוד יש כאן חופש ביטוי. בנוסף ,אני רוצה לקעקע את האירוע הזה שהימין הוא אלים והשמאל הם חננות וסחים".
מגל: "סוף סוף אתה אומר שאתה שמאל".
כספית: "הצלחתם להפוך את השמאל לקללה, ועדיין אני לא שמאל. אני גם חושב שראש ממשלה ששחרר אלף ומשהו רוצחים בתמורה לגלעד שליט הוא 'פושע' במרכאות כפולות ומכופלות. אמרתי זאת בזמן אמת. צריך לחשוב על אינטרס המדינה, ולא על חייל אחד. יודע מה? אני חוזר בי מהמילה פושע".
מגל: "אני רוצה שתחזור בך מהמילה 'אפס'".
כספית: "אני חושב שגם הסרטון ההוא וגם הציוצים ההם מעלים בהחלט את האופציה שהבן אדם הוא אפס. לפחות לדעתי".

בשלב זה הצטרף אבישי עברי לשידור, ואמר: "לא הקשבתי לפתיח התכנית שלכם אך הבנתי מחברים שהיא נפתחה בביטויים משמיצים כלפיי. נפתח אותה בהתנצלות על המעשה המביש והפחדני של לנצל את המיקרופון הפתוח כדי לדבר על מישהו שלא נמצא באולפן ולא נמצא בשידור".
כספית: "אתה מחכה להתנצלות? בפניך?"
מגל: "קראת לו אפס".
כספית: "זו דעתי".
מגל: "אתה רוצה שהוא גם יקרא לך אפס עכשיו?"
כספית: "אם אתה רוצה לבזבז את הארבע דקות שלנו. אני אמרתי את דעתי על האיש שנמצא בצד השני של הקו, שלטעמי בכלל לא היה צריך לעלות לשידור. ינון, אם אתה מתכוון להפוך את האייטם הזה למשפט ציבורי אז אני מודיע חד משמעית: דעתי על הטיפוס הזה, שגם הצטלם לתשדיר בחירות כנגד גנץ על רקע קברים בחלקה הצבאית, ידועה. היא לא תזוז סנטימטר. הוא אפס מאופס, תודה ושלום".

מגל: "סגרנו שנעלה אותו לשידור, צריך לתת לו כבוד".
כספית: "אני לא נותן לו כבוד, מה אתה רוצה מהחיים שלי?".
עברי: "ינון אחי, חבל. אני מוותר על הכבוד להתראיין אצל הסמרטוט רצפה הזה. אפס אפסים. תודה ושלום". בשלב זה ירד אבישי עברי מהשידור.
מגל: "אני לא מבין את זה. בסוף אנחנו רוצים לדבר ולשמוע קולות".
כספית: "לא כל דבר שאני עושה אתה צריך להבין, ולהיפך. האיש הזה, שמתבטא איך שהוא מתבטא…".
מגל: "אז עזוב אותו. הוא העלה כאן עניין".
כספית: "איזה עניין? היה כאן גם מחדל ב-1973 שגרם להרג 2,800 בחורים וכמעט להשמדתה של מדינת ישראל. מישהו הלך ורצח את ראש הממשלה גולדה בעקבות זה? כשהוא מקיש וקורא לגזרה שווה... אפס, תשיג כסף, ותעשה סרט על מחדל אוסלו".
מגל: "אני חושב שהוא מבטא תחושה שמדברים על רבין בהקשר הרצח, והוא הפך לקורבן אולטימטיבי. אבישי לעומת זאת אומר, שרבין עשה מעשה מופקר, שבגללו נרצחו רבים".
כספית: "לפני אוסלו אף יהודי לא נהרג? אתה תורם לטיפשות הזו שוב. אפשר להתווכח על אוסלו, ולומר שהוא נכשל. נרצחו המון לפני, ויירצחו עוד אחרי. האם כל זה מכשיר רצח של ראש ממשלה?"
מגל: "לא".
כספית: "אז מה אתה רוצה? תגיד ,אתה דפוק?".
מגל: "לא מספיק מדברים על זה".
כספית: "לא מספיק מדברים על זה?".
מגל: "לא. כשעושים סרט, ומוציאים את ההקשר...".
כספית: "איזה הקשר? הסרט הוא על הרצח. אתה בעצמך אמרת שלא משנה איזו שגיאה עשה רבין, היא לא מכשירה לרצוח אותו".
מגל: "אני חשבתי שיהיה מעניין לדבר עם אבישי".
כספית: "אני מצטער שהסכמתי שתעלה את האידיוט הזה לשידור".
מגל: "מה העניין לקלל?".כספית: "לעשות לך רשימה של כל הדברים הלא רציניים אצלך? אני נגרר לכאן כל בוקר בשערותי... לא טוב הסגנון שלי? ניפרד כידידים. זו פעם אחרונה שהערת לי על הקללות. בפעם הבאה - באותו הרגע אני כבר לא פה".

לסיום, השליך בן כספית בזעם את האוזניות מראשו, על השולחן.

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר