אנטי אייג'ינג

קמטי הבעה, בוטוקס ומה שבינהם - המדריך המלא ל'מזדקן הצעיר'

טיפול אסתטי בבוטוקס המיועד להעלמת ולטשטוש קמטים, פועל על ידי הזרקת חומר אל הקמט מתחת לעור, דבר הגורם לאזור להימתח ולהתיישר - אז איך זה עובד? המדריך המלא (מקודם)

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

בשנות ה- 80 של המאה העשרים זיקקו לראשונה חומר המכיל חלבונים מתוך חיידק הבוטולוניום והוא קיבל את שמו המסחרי 'בוטוקס'.

בתחילה שימש רעלן הבוטולינום לטיפול בבעיות פזילה ועין עצלה, ובהמשך גם לטיפול בטיקים ובעוויתות לא רצוניות בחלקי גוף שונים, כדוגמת העפעפיים, הגפיים והצוואר.

במקביל, השתמשו בבוטוקס לטיפול בבעיות של הזעת יתר ומיגרנות. רק בסוף שנות התשעים של המאה העשרים, החל השימוש בבוטוקס למטרות מחיקת וטישטוש קמטי הבעה וקמטים דינמיים בפנים.

בתחילת שנות האלפים חל מהפך בתחום ולראשונה אושר החומר לשימוש בתחום הרפואה האסתטית, תוך זמן קצר הפכה הזרקת הבוטוקס לאחת משיטות הטיפול הנפוצות ביותר בעולם לטשטוש קמטי הבעה.

הבוטוקס פעיל רק על קמטי הבעה כאלה ולא לקמטוטים עדינים מאוד הנוצרים במבנה העור עצמו.

אך מה הן בעצם אותן קמטי הבעה בשרירי הפנים? מה הם אותן קמטים המופיעים על פנינו בעיקר בתחילת שנות ה- 40+ אך גם לפני?

ראשית יש לציין כי ישנן פעולות שאנו עושים או שעשינו בעבר ושמהן חלקנו מנסים להימנע בשל הערות מאחרים או בעקבות מודעות עצמית גבוהה, למשל: הרמת גבה בצורה מוגזמת, מציצת אצבע או חיוך ענק מאוזן לאוזן. עם זאת, מתברר שאותן תנועות הן בריאות וחיוניות לשרירי הפנים שלנו (עד לגבול מסוים) ועל ידי ביצוען אנו מונעים היווצרות של קמטים, ומסייעים בהעלמת אלה שכבר קיימים.

אך בא נרד לשרשי הענין:

המושג קמטי הבעה מתייחס לקמטי פנים שנמצאים באזורים המגיבים במיוחד לרגשות, ובינהם המצח, צדי העיניים והאזור שבין הגבות וזאת מחמת תזוזה חוזרת ונשנית שנגרמים מקיפול וכיווץ לאורך השנים.

למשל במצח, אזור הנחשב לקרקע פורייה במיוחד להופעתם של קמטים (גם: “קמטי מחשבה”), בעיקר “בזכות” השומניות שבו. וכן צדי העיניים בהם נוצרים “קמטי הכעס” שכן הם מופיעים בעת זעם או בעת מאמץ.

גם בין הגבות שוכנים להם 'קמטי הזעם' שהם מסרבות לחזור לעצמן גם בעת נחת ומנוחה.

אז איך מטפלים בכל אלו?

פעולתו של הבוטוקס הפלאי כמעלים קמטים הוא בכך שמרפה את השרירים סביב הקמטים ומספק מראה חלק וצעיר. הבוטוקס חודר לרווח הקיים בין העצב לשריר ומונע מהעצב לכווץ את השריר, לפיכך נותרים השריר והעצב שלמים אך אדישים לפקודת התכווצות השריר. הזריקות פועלות בעצם כמו חצים זעירים המשוחים ברעל: הן חוסמות את העברת המסרים מהעצבים למערכות השרירים או לבלוטות מסוימות, וכך מצמצמות את פעילותן.

כך פועלת ההזרקה: אילוסטרציה

חסרונו היחיד של הבוטוקס הוא בכך שעל מנת לשמור על תוצאות לאורך זמן, יש לבצע הזרקה חוזרת אחת למספר חודשים.

גם טרם תחילת טיפול כלשהו בבוטוקס יש לערוך בדיקה אלרגית על מנת לוודא כי הגוף אינו מגלה רגישות לחומר שבמקורו הוא רעיל. וכן יש לדעת כי לאחר ההזרקה, ובמיוחד הראשונה, תתפתח נפיחות, אדמומיות וגרד אך אלו יחלפו בתום מספר שעות ללא כל עניין מיוחד.

אז אם חשוב לך לשמור על מראה פנים צעיר וחלק, כדאי שתבררי על אפשרות של טיפול בבוטוקס.

לקבלת פרטים נוספים השאירי פרטייך:

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר