יצא בחוץ

התגובה הראשונה של יצחק פינדרוס: "הכל לטובה"

חבר הכנסת יצחק פינדרוס, שבכנסת ה-22, נכון לעכשיו, יישאר בחוץ, לאחר ש'יהדות התורה' הפסידה את המנדט השמיני לטובת 'הליכוד' - בתגובה ראשונה לדרמה (אקטואליה)

ח"כ יצחק פינדרוס (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

"הכל לטובה", כך מגיב הבוקר (רביעי) חבר-הכנסת יצחק פינדרוס (יהדות התורה) להחלטה הדרמטית של ועדת הבחירות המרכזית, שהובילה לשינוי בתוצאות הבחירות, כך שהוא יוותר מחוץ לכנסת ה-22.

"כל מה דעביד רחמנא לטב עביד", כתב פינדרוס בסטטוס האישי שלו והוסיף: "הכל לטובה".

כפי שדווח הלילה, בעקבות הליכי בדיקה ובקרה שביצעה ועדת הבחירות המרכזית בראשות השופט חנן מלצר, הוחלט לקבל חלק מהקלפיות שבוצעו בהן זיופים ובעקבות כך, 'הליכוד' עלה במספר הקולות וממיחלא במספר המנדטים - על חשבון יהדות התורה, שירדה במנדט.

בהודעת הוועדה שיצאה לאחר חצות הלילה נאמר כי לרשימת הליכוד נוסף מנדט על חשבון יהדות התורה, כך שלליכוד יש 32 מנדטים, וליהדות התורה 7, מה שמותיר את יצחק פינדרוס, כאמור, מחוץ לכנסת ה-22.

יצוין עם זאת כי במידה וב'יהדות התורה' יחליטו שלא לערער לבית-המשפט על ההחלטה ולאמץ את ההחלטה שמותירה אותם על שבעה מנדטים בלבד, פינדרוס צפוי להיכנס לכנסת במהלך הקדנציה בעקבות הסכם הרוטציה שנחתם בין 'דגל התורה' ו'אגודת ישראל'.

על פי הודעת הוועדה, אותרו 6 קלפיות בהן נמצאו ראיות מנהליות ממשיות למעשי זיוף לכאורה: 3 קלפיות בירכא, אחת בסח'נין, אחת בשפרעם ואחת בעראבה. בהתאם להחלטת השופט מלצר התוצאות בקלפיות אלו לא יובאו במניין תוצאות הבחירות הסופיות.

בהחלטתו, כתב השופט מלצר כי "בנסיבות אלה, ייתכן שהיה מקום להורות על פסילתן של כל הקלפיות ה-"נגועות". יחד עם זאת, לרצונו של הבוחר הבודד משמעות כבירה, והרי חשיבותו של כל קול וקול ידועה ומוכרת, והיא מבטאת את הזכות החוקתית לבחירה. משכך, ובהתאם לעקרון המידתיות המאזן, מצאתי שבמקומות שהייתה בהם אפשרות לנהוג בגמישות יחסית, מבלי לפגוע בזכות לבחור של המצביע התמים, במיוחד בעת שהראיות שבפניי היו נסיבתיות בלבד – ראיתי לנקוט בגישה מקלה ולהורות על הכללת הקלפיות בתוצאות.

"במסגרת זו, איזנתי גם בין הזכות החוקתית לבחור ולהיבחר לבין הזכות החוקתית הנגזרת לטוהר הבחירות (עיינו והשוו: עניין עדאלה). לפיכך קבעתי, כי כל עוד הפגם הלכאורי (ואפילו יש ראיות מינהליות ממשיות לגביו) איננו עולה כדי 3.25% ממספר כל הקולות הכשרים באותה קלפי – הוא לא יגרום לפסילתה. מבחן זה יקרא להלן: "מבחן אחוז הליקוי הפוסל". קביעתי זו נסמכת בהיקש (ראו: חוק יסודות המשפט, תש"ם-1980) להוראת סעיף 81(א) לחוק הבחירות, המסדירה את סף החסימה, המכונה "אחוז החסימה", ומאזנת בין הזכות לשוויון, הזכות לבחור ולהיבחר ועיקרון היחסיות של תוצאות הבחירות, לבין שאר הזכויות והאינטרסים החוקתיים הרלבנטיים (במקרה שלנו – טוהר הבחירות)".

נוכח הפגמים שאותרו והתוצאות, יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, ביקש מהיועץ המשפטי לממשלה לשקול את האפשרות לפנות לבית המשפט המחוזי לעניינים מנהליים בירושלים ולבקש עריכת בחירות חוזרות בקלפיות שבהן נתגלו ליקויים או זיופים לכאורה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר