הנחיה חדשה

הילד בלע בטרייה? תנו לו מיידית לבלוע דבש

במקרה של בליעת סוללות, יש לתת לילד לאכול דבש, כדי לעכב כוויות וסיבוכים פנימיים שנוצרים בעקבות התפרקות הסוללות בוושט • שימו לב: ההנחיה - רק מגיל שנה (בריאות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

הנחיה חדשה שגובשה בשערי צדק מנחה כי במקרים בהם מגיעים לשערי צדק פעוטות וילדים אשר בלעו סוללות, יש לתת באופן מיידי לילד דבש במטרה לעכב את הנזקים הפנימיים החמורים הנוצרים כתוצאה מהתפרקות הסוללה בגוף.

ההנחיה החדשה ממליצה להתחיל את הטיפול בדבש כבר בבית ולגשת מידית לחדר מיון, כיוון שישנה דחיפות רבה בטיפול מהיר שימנע נזקים פנימיים קשים.

הנוהל הרפואי החדש הוא פרי מחקרים שפורסמו לאחרונה שהראו כי מתן דבש אחרי בליעת סוללה יכול להפחית באופן משמעותי את רמת הנזק והסיבוכים שנוצרים כתוצאת מהתפרקות הסוללה בתוך הגוף.

לפי אותם מחקרים, מתן דבש רגיל אחרי הבליעה, 1-2 כפיות כל 5 דקות עד הוצאת הסוללה הפחית באופן משמעותי את רמת הנזק ושכיחות הסיבוכים בוושט.

חשוב להדגיש כי מתן הדבש לא מוריד מהדחיפות הרפואית להגיע בדחיפות גדולה לחדר מיון על מנת להוציא את הסוללה באופן מידי. כל דקה שהסוללה נמצאת בוושט מאיצה את הנזק לרקמות. טיפול בדבש מתייחס רק לבליעת סוללות ולא מומלץ בבליעת חפצים אחרים.

מנהל המכון לגסטרו ילדים וסמנכ"ל שערי צדק פרופ' דן טרנר מציין כי "במהלך השנה אנו מטפלים בילדים רבים שבולעים סוללות וחפצים מסוגים שנים שלעיתים גורמים לסיבוכים רפואיים משמעותיים. רופאי המכון לגסטרו ילדים פועלים בכל שעות היממה להוצאת החפצים בגישות טיפול אנדוסקופיות חדשניות במטרה למנוע ניתוחים מורכבים".

ד"ר אורן לדר, מומחה בכיר בגסטרו ילדים ומרכז תחום הטיפול האנדוסקופי בילדים אומר "בליעת חפצים על ידי פעוטות וילדים לצערנו שכיחה ומסוכנת והסיכון עולה כאשר מדובר בסוללות אם אלו נתקעות בוושט. הדבר מהווה אחת ממצבי החירום בגסטרואנטרולוגיה. יישום המחקר החדש בשערי צדק עשוי להציל חיים ולמנוע כוויות ונזקים פנימיים".

שימו לב: בשערי צדק מדגישים כי מתן דבש לתינוקות מתחת לגיל שנה אינו מומלץ גם במקרה של בליעת סוללות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר