לא בשידור חי

מנדלבליט דחה את נתניהו וכינה את בקשתו "סרק"

בקשתו חסרת התקדים של ראש הממשלה כי השימוע בעניינו ייערך בשבוע בשידור חי, נדחתה על הסף על ידי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, שקינח בעקיצה (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
נתניהו ומנדלבליט. ארכיון (צילום: Marc Israel Sellem/POOL, פלאש 90)

אביחי מנדלבליט, היועץ המשפטי לממשלה, הודיע לראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא דוחה את בקשתו להעביר בשידור חי את השימוע שיערוך לו בעוד כשבוע.

בתשובתו לפרקליטיו של נתניהו, כתב היועמ"ש: "הבקשה חסרת תקדים ונעדרת ביסוס משפטי. שום שימוע בעניינו של אף חשוד לא התקיים מעולם באופן פומבי. מוטב היה אם במקום לעלות בקשות סרק שאתם יודעים שלא יתקבלו - הייתם מעבירים עיקרי טיעונים".

"כמעט והיינו אומרים כי הבקשה אינה מכבדת את הליך השימוע בפניו אנו עומדים, ומפחיתה מהחשיבות הרבה שהיועץ המשפטי לממשלה מייחס לו".

לדברי מנדלבליט, "תכליתו של הליך השימוע היא מתן הזדמנות לחשוד המבקש זאת להציג את טענותיו בפני רשויות אכיפת החוק, ולשכנע את הגורם המוסמך כי אין הצדקה להגיש כתב אישום בעניינו. השימוע לא נועד לשכנע את הציבור".

הבקשה של נתניהו, שנדחתה (צילום: דוברות)

את הבקשה, שכאמור נדחתה, הציג ראש הממשלה מוקדם יותר היום בסרטון מיוחד שפרסם, בו אמר: "בשבוע הבא יפתח השימוע בענייני. אחרי שלוש שנים של מבול של הדלפות מגמתיות, חלקיות, הגיע הזמן שהציבור ישמע את הכל. גם את הצד שלי, בצורה שלמה ומלאה - ללא מתווכים, ללא צנזורים וללא מעוותים. לכן אני מבקש מהיועמ״ש לפתוח את השימוע לשידור חי".

"אני חושב", המשיך נתניהו, "שזה הדבר הדרוש וזה מה שעשה השופט מלצר ביחס לדיוני ועדת הבחירות, זה מה שעשה הנשיא ריבלין ביחס לדיונים עם המפלגות, אלה הדברים שנותנים ביטחון לציבור".

בפנותו ישירות ליועץ המשפטי לממשלה, הוסיף ראש הממשלה: "אתה יודע שהשקיפות נותנת את האמת. הרי בלאו הכי יהיו הדלפות, אנחנו רואים כבר 300 הדלפות בלי שום טיפול ובלי שום חקירה. לכן הפרקטיקה הזאת תימשך".

"ובכן למה שהציבור יהיה ניזון מדברים חלקיים? אדרבא, הכל שיצא, לא רק שאין לי מה להסתיר - אני רוצה שהכל יישמע. זאת בקשתי, שידור חי של השימוע, כך נבטיח צדק ואמת", סיים ביבי את הודעתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר