טור אישי

כיצד תשלחו הודעת תפוצה בצורה הנכונה

בערב ר"ה, אחרי שקיבלתי כמות הודעות המעמידה בצל כל קמפיין בחירות, הגעתי למסקנה שצריך לכתוב מדריך קטן - לשולח - על מנת ש'יעשה את זה' כמו שצריך, זלמן שטוב בטור אישי (בארץ)

זלמן שטוב | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

איך תדעו שזוהי הודעה תפוצתית? או - איך תכתבו הודעה תפוצתית בצורה הנכונה ביותר.

לפני שנים לא רבות, אנשים היו הולכים לחנות, קונים כרטיס ברכה מושקע (מי בתחריט ומי בתבליט), כותבים ברכה מרגשת לאהוביהם, למשפחתם ולחבריהם הקרובים. לאחר מכן היו משלשלים את המעטפה המבוילת אל תוך תיבת הדואר, בתקווה שהשנה המכתב יגיע עוד קודם ראש השנה, ובקיצור, שהפעם המכתב יגיע בזמן, ולא בחנוכה.

אבל זמנים עוברים, הטכנולוגיות משתנות ומכתבים כמעט שיצאו מכלל שימוש (אם כמובן, לא מחשיבים את המכתבים האדומים של ביטוח לאומי..). שום דבר הוא לא כמו שהיה, ועדיין, האדם מרגיש שיש בו איזו תבערה פנימית קדומה; לשלוח, לכתוב משהו, להתבטא כמו בימים הטובים. ככה אנחנו בני האדם - 'רוח ממללא'.

כתוצאה מכך כל אחד ואחד מאיתנו מקבל מאות הודעות, בערב ראש השנה ובערב יום כיפור. הודעות משתפכות, הודעות מחממות לב, נטולות דיו ודף. הודעות שבלחיצת כפתור אחת נשלחות אל כל רחבי העולם, ובלחיצת כפתור אחת כפתור אחת מתקבלות באותו הרגע.

בערב ראש השנה האחרון, אחרי שקיבלתי כמות הודעות המעמידה בצל כל קמפיין בחירות, הגעתי למסקנה שצריך לכתוב מדריך קטן - לשולח - על מנת ש'יעשה את זה' כמו שצריך, ולמקבל - שידע ויוודא שאכן, זוהי הודעה תפוצתית, וכל שעליו לעשות הוא - "העבר", בשניה אחת, אל המפיץ המתחשב, במקום להתחיל להרהר ולחשוב מה עליו לכתוב בחזרה.

א. ההודעה לא תכלול כל זכר לשם שלך.

ב. שם השולח יהיה שם, ועוד איך, כדי שתדע בוודאות מי ה'ספים' אותך.

ג. המילים "שנה טובה ומתוקה" יכנסו בפועל כזה או אחר, כי מה יותר פשוט מלברך את מה שבירכו במשך שנים, בשביל מה להשקיע?! זוהי הודעה תפוצתית!
ובשינוי אדרת, שבוע לאחר מכן, בערב יום כיפור - ההודעה תחזור עם שינוי קטן, ובמקום שנה טובה ומתוקה, יהיה שימוש נרחב בשורש ס.ל.ח, פ.ג.ע ושורשים אחרים בעלי אותה המשמעות.

ד. אם השולח חב"דניק, הוגה דעות, איש מחשבה וכדו' יישלחו אי אילו דברי עומק ומחשבה נטולי הקשר אישי, בתקווה שתהרהר בהם בזמן שאתה מקבל עוד מאות הודעות דומות.

ה. נכון! לא דיברתם שנה, מאז ההודעה של שנה שעברה. דונט וורי! - עוד שנה תקבל שוב את אותה ההודעה, אתה אפילו לא צריך לגלול אחורה.

ו. נפגשתם בבוקר, וכבר בירכתם אחד את השני.

ז. לא נפגשתם אפעם, שמרת את המספר שלו כדי לברר על מישהו בשידוכים.

ח. לשון רבים - מאחל "לכם". הכותב פוחד מטעויות בנגזרת של זכר ונקבה, והפתרון הוא כמובן - לשון רבים, גם אם אתה בודד כמו כוכב לכת שעדיין לא גילו.

ט. "ממני אוהבך", "מעומק ליבי", "חושב עליך", "ידיד נפשי", ועוד ועוד בסגנון, כי אם כבר 'רשימת תפוצה', לפחות שיהיה מרגש ואישי.

י. סמיילים. נח להוסיף, קריא, פשוט. לא להגזים, אבל גם לא לשכוח איזה לב או שניים.

אני בטוח שיש עוד הרבה מה לדון על התפוצתיות, אבל עשרת ימי תשובה עכשיו ואין זמן. אל תתמהמהו, אוצו חושו לכתוב הודעה מרגשת ולשגרה לכל אנשי הקשר שבטלפון שלכם, אם לא עשיתם את זה כבר, זה יקח בדיוק כמה רגעים..

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר