זעם בארה"ב

הכומר האנטישמי כובד לנאום בראש השנה

הכומר אל שרפטון שהתסיס נגד היהודים בעת "מהומות קראון הייטס", שהובילו למותו של בחור ישיבה, היה נואם הכבוד באירוע התפילה שמארגנים פרי ולאה ברקוביץ בניו יורק (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
אל שרפטון, בנאומו (צילום: מתוך השידור החי בעמוד הפייסבוק של הכומר)

אלפרד צ'ארלס "אל" שרפטון הבן, הכומר המוכר יותר בשמו המקוצר "אל שרפטון", כובד בראש השנה לנאום בפני יהודים שהתאספו לתפילת החג - דבר שעורר סערה בקרב יהודה ארצות הברית.

המדובר במניין חצי ביזארי המנוהל על ידי רבאיי פרי ולאה ברקוביץ, באולם של כנסייה באיסט סייד, ניו יורק. התפילה, מלווה בתזמורת ומקהלה, אך נראה כי השנה חצו קו אדום.

אל שרפטון, זכור כמי שהתסיס נגד היהודים בעת מהומות קראון הייטס, שפרצו בעקבות מותו של ילד ארו-אמריקאי שנפצע בתאונת דרכים, על ידי אחד הנהגים שליוו את שיירת רכבו של הרבי מליובאוויטש.

הכומר אל שרפטון הגדיר בהספד את היהודים כ"יהלומנים" וטען כי כוחות ההצלה היהודיים הפקירו את הילדים למותם וכי "אין לעצור את בני הנוער המכלים את זעמם במתעללים בהם". על פי עדויות, באותו ערב התבטא שרפטון שיש "לרצוח את היהודים".

שרפטון נצפה קורא קריאות אנטישמיות לרוב במהלך האירועים, שהגיעו לשיא בהפגנה שערך מול 770 - מרכז חב"ד העולמי שבשכונה, למרות התנגדות המשטרה.

לשיאם הגיעו המהומות, כאשר חבורה של כעשרים שחורים הקיפה את יענקל רוזנבאום, בחור ישיבה מאוסטרליה שלמד בישיבת חב"ד ב-770, הכתה בו באכזריות וסדקה את גולגלתו. אחד מהם דקר את רוזנבאום שוב ושוב בגבו, והוא מת באותו לילה בבית החולים.

כעת, יהודי ארה"ב זועמים על כך שכיבדו את הכומר האנטישמי לשאת דברים בראש השנה. במאמרים שפורסמו בכלי תקשורת מקומיים נקראו פרי ולאה ברקוביץ להתנצל בפני רוזנבאום, שנרצח במהומות האנטישמיות בהם התסיס אל שרפטון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר