"הֵבִיאוּ לוֹ בִגְדֵי לָבָן"

לְךָ אֵלִי תְּשׁוּקָתִי; הראש"ל הגר"ש עמאר בשיחה ליום כיפור

הראשון לציון הגר"ש עמאר בשיחה מיוחדת לקראת יום הכיפורים עם פירוש הפיוט 'לך אלי תשוקתי' • ותיעוד מיוחד מההכנות של הגר"ש ליום הכיפורים עם המחזור שהודפס במיוחד עבורו • צפו (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

שעות לפני התקדש יום הכיפורים, וכשהוא לבוש בבגדים הייחודיים לו, הראשון לציון ורבה של ירושלים הגאון רבי שלמה משה עמאר בשיחה מיוחדת לגולשי 'כיכר השבת'.

מתוך שיחת הגר"ש עמאר

"קדמונינו עליהם השלום התקינו לנו פתיחה ביום כיפורים, לאחר שהתפללנו מנחה והתודינו וידוי גדול, ואכלנו את סעודת המפסקת, וחישבנו את כל החשבונות, יש לנו את הפיוט הנפלא, שיש מחלוקת מי חיבר אותו.

הגר"ש עמאר מגיהה את מחזור הכוונות שהודפס עבורו

"יש אומרים שחיברו רבי יהודה הלוי, ויש אומרים שרבי עזרא, ומן השמיים כיוונו שתהיה לנו פתיחה כ"כ מיוחדת שמשרה את האווירה מיוחדת של היום הזה.

"הפיוט הוא ארוך ומפרט, והוא מתחיל בזה שכולנו שייכים להקב"ה, ולאחר מכן הפיוט עובר לפרט את הפחד שבו אנו נמצאים ביום הזה. הפיוט הזה בא לתת לנו את ההרגשה שנדע לאיזה יום אנחנו נכנסים.

"הפיוט מסביר את התירוצים של האדם שבא כביכול לרכך את העוונות, אך לפני הקב"ה לא שייך לייפות את העבירות.

"כשאנו קוראים את הפיוט הזה, ראוי לומר אותו לאט לאט, ולא במהירות, שנשים לב לכל מילה, ואשרי האדם שיכין עצמו לפיוט לפני אמירתו, וכך יהיה לו קל להרגיש את התרוממות הנפש.

הראשל"צ הגר"ש עמאר, ערב יום הכיפורים

"ביום כיפור הקב"ה מושיט לנו את יד ימינו כדי להושיע אותנו מהעבירות ומהתאוות, שלא יטעו את האדם.

"יהי רצון שהקב"ה ייתן לנו את הכוחות להבין את גדלות היום הזה, ושנהיה כולנו נתונים במטרה הגדולה לאהוב את השם. ואתם הדבקים בה' אלוקיכם חיים כולכם היום אמן ואמן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר