כתב אישום

בן 12 סיים לימודים, וניסה לדקור בהר הבית

הקטין הגיע למסגד אל אקצה והחליט לפגוע בכוחות הביטחון. הוא נטל סכין וניסה לדקור שוטרת שהדפה אותו, אך נפלה על מחסום ברזל. הקטין ניצל ההזדמנות והחל לדקור אותה (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
שוטרים בהר הבית (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (ראשון) לבית משפט השלום לנוער בעיר כתב אישום נגד קטין בן 12 וחצי בגין חבלה בכוונה מחמירה בנסיבות המנויות בחוק המאבק בטרור.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד עמיחי מרקס מפרקליטות מחוז ירושלים, לפני כשבועיים, לאחר סיום יום הלימודים, נסע הקטין למסגד אל אקצה בהר הבית. לאחר שסיים במסגד, גמלה בליבו החלטה לפגוע באמצעות סכין באנשי כוחות הביטחון המצויים בהר הבית.

הוא נטל סכין חדה מתקפלת שאורכה כ-22 ס"מ והסתירה בכיסו, במשך זמן מה הוא שהה באזור שער השלשלת - משם תצפת על עמדת הבידוק ותכנן את אופן הפגיעה בשוטרות ששהו בעמדה. בשלב מסוים הלכה אחת השוטרות מן העמדה על מנת להביא לחברותיה מים.

הנאשם החל לצעוד לכיוון השוטרות וכשהוא קרוב מטרים ספורים מהן שלף את הסכין מכיס מכנסיו הסתער לעבר השוטרות תוך שהוא מניף את הסכין לכיוונה של אחת השוטרות שהייתה בעמדה, בניסיון לדקור אותה. השוטרת בתגובה בעטה בנאשם באופן שמנע ממנו להתקרב אליה. הנאשם נעמד מול השוטרת כשהסכין שלופה בידו בתנועה מאיימת.

בכתב האישום מתואר כי השוטרת ניסתה לזוז מטווח האיום של הנאשם, נתקלה במחסום ברזל שהיה במקום, איבדה את שווי משקלה ונפלה באופן שהמחסום נפל על כף ידה וגרם לשברים בכף ידה. משהבחין הנאשם בנפילתה התקדם במהירות לעבר המקום בו הייתה שרועה על הקרקע וניסה שוב לדקור אותה ברגלה, ובעודה שרועה, הניפה שוב את רגלה לכיוון הנאשם ומנעה ממנו לפגוע בה עם הסכין.

בשלב זה עובד הווקף ששהה במקום ניסה לתפוס את הנאשם ולהרחיקו מהשוטרת, והקטין החל להימלט בריצה מן המקום.

בכתב האישום נכתב כי במעשיו המתוארים לעיל ביצע הנאשם מעשה טרור בו ניסה שלא כדין לפגוע באדם בסכין בכוונה להטיל באדם נכות או מום או לגרום לו חבלה חמורה וזאת מתוך מניע דתי ולאומני.

הפרקליטות ביקשה מבית המשפט, בהתאם לחוק הנוער, להורות על השמתו של הקטין במעון נעול עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר