"הסרת העמימות"

השר ישראל כץ חשף: הבהרת הרמטכ"ל בישיבת הקבינט

הרמטכ"ל כוכבי, הוא שיזם את חשיפת סיכול מתקפת הרחפנים האיראנית, כך חושף השר ישראל כץ. בישיבת הקבינט אמש דנו במתקפה אפשרית של איראן על ישראל באמצעות ירי טילי שיוט (אקטואלי)

השר ישראל כץ (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, הוא זה שיזם את חשיפת סיכול מתקפת הרחפנים האיראנית שתוכננה לצאת סוריה לישראל, כך חושף הבוקר (שני) שר החוץ והשר לענייני מודיעין ישראל כץ.

בציוץ בטוויטר, המהווה למעשה הדלפה מישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני שהתכנס אמש לדון בנושא האיראני, חשף השר כץ מי עומד מאחורי הסרת העמימות מעל פעילות צה"ל נגד איראן.

וכך כתב השר כץ: "זוכרים את הוויכוח על הסרת העמימות מעל פעולת צה"ל לסיכול מתקפת הרחפנים האירנית מסוריה? ולפיד שתקף את הממשלה וטען שרק בגלל זה נסראללה הגיב? טוב, אז הבחירות הסתיימו, ואתמול הבהיר הרמטכ"ל חד-משמעית שהוא זה שיזם את הפרסום משיקולים מקצועיים לחלוטין".

בתגובה לדברים, כתב לפיד: "ישראל שתי הערות: 1. אתה גם מדליף מישיבת קבינט וגם מעביר את האחריות לרמטכ"ל? 2. שנינו יודעים שהסרת העמימות לא היתה על מתקפת הרחפנים אלא הרבה קודם".

ישיבת הקבינט נמשכה כחמש שעות ובמהלכה דנו השרים בתרחיש של מתקפה איראנית על ישראל באמצעות ירי טילי שיוט לעבר מטרות ישראליות.

לפי הדיווח של ירון אברהם בחדשות 12, בישראל מעריכים כי התעוזה האיראנית מתגברת לנוכח חוסר התגובה של ארה"ב ושל סעודיה כלפי המתקפות שלה על מתקני הנפט, ובנוסף, ההערכה היא כי הדיווחים על ניסיונות ישראליים לחסל את קסאם סולימאני, מפקד 'כוח קודס' במשמרות המהפכה, נועדו לייצר תירוץ לתקיפה איראנית נגד ישראל.

"אנחנו עומדים היום בפני אתגר ביטחוני ענק שגדל והולך משבוע לשבוע, בחודש-חודשיים האחרונים ובמיוחד בשבועות האחרונים", אמר ראש הממשלה בשבוע שעבר, "זה לא ספין או גחמה, מי שיודע את הפרטים יודע עד כמה שהם נכונים. אירן הולכת ומתחמשת, התעוזה שלה והחוצפה שלה הולכים וגוברים. היא תוקפת את נתיבי השיט הבינלאומיים, תוקפת בכל המקומות וגם תוקפת ישירות כלי טיס של ארה"ב ועכשיו את שדות הנפט בסעודיה, והיא אומרת בצורה הכי ברורה - ישראל תיעלם. זה ציטוט ולא תאוריה".

"המציאות הזאת מחייבת אותנו להתעצם, להתחמש ולהמציא בידי לוחמינו וחיילינו כלי הגנה והתקפה בהיקף בעוצמה ובאיכות שלא הייתה לנו עד עכשיו זכרו ורשמו את דברי - הדבר הזה קורה מסביבנו ויש לו השלכה מיידית", הוסיף ראש הממשלה.

ב'כאן חדשות' נחשף אמש כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מקדם פרויקט הגנה אווירית בעלות מוערכת של מיליארדי שקלים, במטרה לשפר את יכולת ההתמודדות של ישראל מול טילי שיוט.

יצוין כי בישיבת הקבינט אמש לא התקבלו החלטות ולא התקיימה הצבעה.

הבוקר, הבהיר השר ישראל כץ בראיון לאריה גולן ב'כאן רשת ב' כי החשיפה דומה לפעולת המנע בתקיפת חוליית הרחפנים בסוריה. "ישראל היא לא סעודיה. יש לנו אמצעי הגנה והתקפה ויכולות מודיעיניות ומבצעיות אחרות – צריך להיערך", אמר השר. לדבריו, המנהיג העליון באיראן, עלי חמינאי, היה זה שאישר בעצמו את התקיפה האיראנית נגד סעודיה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר