סיכם עם ארדואן

דאגה בישראל: טראמפ מפקיר את הכורדים

לאחר שהגיב באופן מפתיע למתקפה האיראנית נגד בת בריתו סעודיה, טראמפ מכה שוב: מהודעה רשמית של הבית הלבן עולה, כי ניתנת יד חופשית למתקפה של טורקיה נגד הכורדים (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
טראמפ עם ארדואן (צילום ארכיון: הבית הלבן)

גורם אמריקני מאשר היום (שני) את הדיווחים בכלי התקשורת הערביים, לפיהם ארצות הברית עדכנה את הכוחות הכורדיים בצפון-מזרח סוריה כי לא תגן עליהם מפני מתקפה מצד טורקיה.

המקור מסר עוד לסוכנות הידיעות רויטרס, כי הכוחות האמריקניים פינו שתי עמדות תצפית בהן אחזה סמוך לגבול טורקיה-סוריה.

הידיעות הללו באות בהמשך לעדכון הרשמי מוקדם יותר של הבית הלבן כי נשיא ארה"ב דונלד טראמפ שוחח עם נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, ובישר לו כי אינו מתכוין להתערב בפעילות הצבאית שטורקיה זוממת לבצע באזור.

"כוחות צבא ארה"ב לא יתערבו במבצע הצפוי ויתרחקו מהאזור", נמסר מהבית הלבן, על רקע הצהרת נשיא טורקיה רג'יפ ארדואן שבכוונתו להוציא לפועל מבצע צבאי ממזרח לנהר הפרת שבסוריה.

כוחות טורקים שועטים לעבר הכורדים, היום (צילום: מתוך טוויטר)

ההודעה האמריקנית נותנת למעשה יד חופשית לארדואן לפעול באזור בו פועלים הכוחות הכורדיים. ואכן, טורקיה החלה באופן מיידי בשינוע צבאה למקום, בדרכם למתקפה אווירית וקרקעית - זאת בניגוד להסכמים בינה לבין ברית נאט"ו על אזור חיץ מוגן ממזרח לנהר הפרת.

הכוחות הכורדים, שעד כה זכו לגיבוי מצד ארצות הברית מסרו בתגובה: "לא נהסס להפוך כל מתקפה טורקית למלחמה כוללת נגדם".

גורמים בכירים בישראל עוקבים בדריכות אחר ההתפתחויות, כאשר ארה"ב של טראמפ זונחת בפעם השנייה בתוך זמן קצר את בנות בריתה במזרח התיכון: תחילה היתה זו המתקפה האיראנית נגד סעודיה, שנענתה בהתרפסות אמריקנית, וכעת כאמור הפקרתם של הכורדים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר