בדיון על הדחתו

רון קובי העליל בפני השופטים: 'זרקו עלי ספרי תורה בכותל'

הדיון בעתירתו של רון קובי נגד השימוע אליו זומן ע"י השר דרעי, התנהל היום בבית המשפט העליון - במהלכו השופטים לא התרשמו מטיעוניו המוזרים, שכללו סיפור על ספרי תורה שנזרקו עליו (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ח' בתשרי תש"פ | 07.10.19
קובי, בכניסתו לבית המשפט העליון, היום (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בית המשפט העליון דן היום (שני) בעתירה שהגיש ראש עיריית טבריה רון קובי נגד זימונו לשימוע שלפני השחה אצל שר הפנים אריה דרעי.

נכון לעכשיו נראה כי השופטים דוחים את טיעוניו של קובי, כי יש לפסול את הליך השימוע משום שקיים ניגוד עניינים מצד דרעי בענין זה.

‏השופט יצחק עמית פתח את הדיון בחיוך, ואמר: "טבריה, טבריה; לו היית צפת", אך תוך זמן מה החלו חילופי הדברים הרציניים בין קובי לבין השופטים.

"חזרנו לנקודת ההתחלה", אמר ראש העיר טבריה: "יש יריבות קשה ומרה עם השר דרעי, גם ברמה האישית. כעת היריבות קשה יותר".

השופטים בדיון

‏השופט עמית בירר: "איפה אדוני שם את האצבע על ניגוד עניינים שהוא יוצא דופן במקרה שלנו? ועוד משהו; כמו שהמדינה אומרת 'אתה התחלת' - זה בא ממך. זו לא עילה לפסילה".

‏קובי השיב: "היו פרסומים של ראשי ש"ס בטבריה: תוך שנה נביא ועדה לטבריה. רואים את הכתבות, 'שישו ושמחו'... גם האמירות של השר בעצמו, בכנסים שלו, שקורא לי טרול וכדומה".

אך השופט עמית הקשה: "ש"ס לא אוהבים אותך, זה לא טעון הוכחה, הבנו. אבל מה?...".

‏קובי: "עד כמה יילך רחוק משרד הפנים בכדי לעזור לחברי המועצה לכרות את ראשו של ראש העיר. מנכ"ל משרד הפנים הוא משרת אמון של שר הפנים. איך אני יכול להרשות לעצמי ללכת לשימוע כצאן לטבח. השימוע הזה הוא הדחה".

השופטת יעל וילנר: "הכל נעשה על פי החוק. זו לא גחמה של השר. אדוני חייב להתמודד עם הוראות החוק".קובי: "רוצים לפגוע בדמוקרטיה הישראלית. אין תקציב. העירייה צריכה להתנהל".

מתנגדיו של קובי, מעיריית טבריה

קובי: "בית המשפט הציע לאפשר לי להעביר תקציב עם ועדה מקצועית, וזה מה שאני מבקש. אם היו ממנים ועדה זמנית, התקציב היה עובר".

‏נציגת המדינה הסבירה כי אחרי ההחלטה בשימוע יהיה ניתן לערער על ההחלטה, ועמית העיר לקובי: "שומע אדוני? פעם רביעית...".

ברגע מסוים פרצו השופטים, והקהל, בצחוק רם. היה זה כש‏רון קובי טען כי "מעולם לא היה ראש מועצה שהלך לשימוע - וחזר", נציגי המדינה ענו "זה לא נכון" וקובי הגיב: "כמדומני...".

לאחר מכן קובי פנה בתחינה לשופטים: "‏ארבע פעמים בחיים שלי, כאבא וכאיש מלואים, עשיתי חציית גדר... גם היום חציתי גדר; אני מבקש מכם הגנה, אני מרגיש שהגעתי לאזור קרב".

"אני הולך לכותל וזורקים עלי ספרי תורה", סיים ראש עיריית טבריה את דבריו בהאשמה מגוחכת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר