מאיים על טורקיה

שיגעון הגדלות של טראמפ: "אני, בחוכמתי הנפלאה"

נשיא ארה"ב טראמפ, איים על טורקיה בציוץ בחשבון הטוויטר שלו, בו הזהיר אותם שלא לעשות משהו "שאני, בחוכמתי הנפלאה שאין לה אח ורע, אחשוב שהוא מחוץ לתחום" (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, איים הערב (שני) על טורקיה, ברקע הודעתו המפתיעה כי לא ימנע מהם להילחם בכורדים בצפון סוריה.

בציוץ, הזהיר אותם טראמפ שלא לעשות משהו "שאני, בחוכמתי הנפלאה שאין לה אח ורע, אחשוב שהוא מחוץ לתחום", כי אז - "אני אהרוס ואשמיד לחלוטין את הכלכלה שלה".

בחשבון הטוויטר שלו צייץ טראמפ: "אם טורקיה תעשה משהו שאני, בחוכמתי הנפלאה שאין לה אח ורע, אחשוב שהוא מחוץ לתחום, אני אהרוס ואשמיד לחלוטין את הכלכלה שלה (עשיתי את זה בעבר!)".

"הם חייבים, ביחד עם אירופה ואחרים, להסתכל על לוחמי דאעש השבויים ובני משפחותיהם. ארה"ב עשתה יותר ממה שמישהו בכלל ציפה, כולל כיבוש 100% מהחליפות של דאעש. כעת הגיעה שעתם של אחרים באזור, חלקם בעלי עושר גדול, להגן על השטח שלהם. ארה"ב נהדרת!".

בהתייחסות אחרת, מוקדם יותר היום כתב טראמפ: "אנחנו נילחם איפה שזה יוביל לרווח עבורנו, ונילחם אך ורק כדי לנצח. טורקיה, אירופה, סוריה, איראן, עיראק, רוסיה והכורדים יהיו חייבים להבין את המצב".

"ארצות הברית הייתה אמורה להיות בסוריה למשך 30 ימים, זה היה לפני הרבה שנים. נשארנו ונכנסו עמוק יותר לקרב ללא מטרה. כשהגעתי לוושינגטון, דאע"ש עשו הרבה נזק באזור. במהרה הבסנו 100% מהח'ליפות של דאע"ש, ותפסנו אלפים מלוחמיהם".

טראמפ המשיך כי "כרגיל, ארצות הברית היא ה'פראיירית' של נאט"ו בסחר, בהכל. הכורדים לחמו איתנו, אבל קיבלו כמויות אדירות של כסף וציוד גם כן".

"הם נלחמו בטורקים במשך עשורים, אני עצרתי את הקרב הזה במשך 3 שנים, אבל הגיע הזמן שאנחנו נצא מהמלחמות המגוחכות והבלתי נגמרות האלה, רבות מהן בין שבטים ולהביא את החיילים שלנו הביתה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר