הפיגוע בגרמניה

נתניהו: "האנטישמיות באירופה מתגברת"

ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה את הירי בגרמניה ב"יום הקדוש ביותר לעמנו" וקרא לשלטונות לפעול בנחישות נגד תופעת האנטישמיות. הרצוג: "פיגוע טרור מזעזע" (אקטואליה)

נתניהו (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה הערב (מוצאי יום כיפור) את פיגוע הירי ליד בית הכנסת בעיר האלה במזרח גרמניה, בעיצומו של יום הכיפורים, וקרא לשלטונות בגרמניה לפעול נגד האנטישמיות.

"פיגוע הטרור נגד הקהילה בהאלה שבגרמניה ביום הכיפורים, היום הקדוש ביותר לעמנו, הוא עוד ביטוי לכך שהאנטישמיות באירופה מתגברת", אמר נתניהו.

ראש הממשלה הוסיף: "בשם העם בישראל אני שולח תנחומים למשפחות הקורבנות ואיחולי החלמה מהירה לפצועים. אני קורא לשלטונות בגרמניה להמשיך לפעול בנחישות נגד תופעת האנטישמיות".

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, התייחס בצאת יום הכיפורים לפיגוע בגרמניה ואמר כי "אנחנו המומים וכואבים את הרצח הנורא בפיגוע האנטישמי בגרמניה היום, בעיצומו של היום הקדוש והמשמעותי מכל עבור יהודים באשר הם בעולם כולו.

"אני קורא להנהגה בגרמניה ובעולם החופשי כולו למצות את הדין ביד קשה ובלתי מתפשרת מול האנטישמיות ותוצאותיה".

הנשיא הוסיף ואמר כי "אנחנו נמשיך ונאבק למען חינוך וזיכרון כנגד האנטישמיות המרימה ראשה שוב ושוב באירופה ובעולם בכלל מתוך ההבנה הברורה כי היא אינה בעיה של העם היהודי בלבד והיא מאיימת בהרסנותה על הקהילה הבינלאומית כולה".

יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג, אמר כי "פיגוע טרור מזעזע על אדמת גרמניה ביום הקדוש ביותר לעם היהודי. העולם כולו רואה ושומע ועליו להבין שאין פשרות במאבק בשנאת היהודים ובאנטישמיות. הסוכנות היהודית מלווה את הקהילה היהודית המתפתחת בעיר האלה.

"אנו משתתפים באבל משפחות הנרצחים, מאחלים החלמה לפצועים ומחזקים את ידי המתפללים וחברי הקהילה השרויים באבל כבד. אנו נסייע לכל הגורמים לרבות ממשלת גרמניה בסיוע וחיזוק הקהילה היהודית ועמידתה מול גל האנטישמיות הנורא הזה".

יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, אמר בעקבות הרצח בגרמניה: "ליבנו עם הקהילה היהודית בהאלה, גרמניה. אני שולח תנחומים למשפחות הנרצחים ואיחולי החלמה מהירה לפצועים. האירוע שהתבצע על רקע אנטישמי, דווקא ביום הקדוש לעם היהודי, מצטרף לשורה של תקריות חמורות כנגד יהודים ברחבי העולם בשבועות האחרונים, ומחדד את הצורך של העולם כולם להילחם באנטישמיות ובתנועות אנטי יהודיות או אנטי ציוניות.

"רצף התקריות האנטישמיות האחרונות ברחבי העולם מצריך חשיבה והקפדה על נהלי האבטחה בקרבת ריכוזים יהודים ברמה המיידית. לא פחות מכך, התקריות האלו מדליקות נורה אדומה ומדגישות את הצורך לגדוע את האנטישמיות- בכוח, בהרתעה וגם בשינוי השיח".

יו"ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין על הפיגוע בגרמניה: "הטרור הוא רק תירוץ לאנטישמיות החדשה. בגרמניה אין "כיבוש" ועדיין נרצחים שם יהודים בבית כנסת ביום כיפור. לבי עם משפחות הנרצחים, מדינת ישראל כולה עומדת מאחוריהם. אנחנו דורשים מממשלת גרמניה למצות את מלוא חומרת הדין עם הרוצחים".

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי: "‏פיגוע הטרור המזעזע בגרמניה, ביום הקדוש ביותר לעם היהודי, מלמד שוב שהאנטישמיות ממשיכה להכות ביהודים רק בשל יהדותם. אנו מצפים מממשלת גרמניה ומשאר ראשי המדינות להילחם בכל גילוי אנטישמיות. גמר חתימה טובה לכל בית ישראל".

יו"ר 'ימינה' ח"כ איילת שקד: "ביום הקדוש ביותר ליהודים, קיבלנו תזכורת מצמררת שהאנטישמיות לא עברה מן העולם ושיהודים עדיין נרדפים בשל יהדותם. אנו רואים ומבינים שישראל היא הבית לכלל יהודי העולם.

"אני שולחת תנחומים למשפחות הקורבנות ואיחולי החלמה מהירים לפצועים ומצפה מממשלת גרמניה להילחם באנטשמיות מלחמת חורמה".

יו"ר 'העבודה - גשר', ח"כ עמיר פרץ: "בצאת יום כיפור הלב כואב על רצח שני יהודים, רק בגלל שהם יהודים, בסמוך לבית כנסת בגרמניה. תושייה וגבורה של המאבטחים מנעה מהטרוריסטים להכנס לבית הכנסת, וכך נמנע אסון גדול יותר.

"האנטישמיות מרימה את ראשה המכוער, ועל ממשלות העולם החופשי לגדוע אותו, בין אם מדובר בימין קיצוני נאו נאצי ובין אם באסלאם קיצוני - טרור הוא אותו טרור".

יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה: "‏הימין הקיצוני שוב מרים את ראשו הרצחני בגרמניה ותוקף בית כנסת. אנטישמיות ואיסלמופוביה הולכות יד ביד. כל מי שמאמין בדמוקרטיה, ללא הבדלי דת, מוכרחים להתאחד ולשלוח ניו-נאצים חזרה לפח האשפה של ההיסטוריה".

ח"כ גבי אשכנזי (כחול לבן): "הפיגוע בגרמניה- ביטוי לאנטישמיות מדאיגה. מחזק את הקהילה והמשפחות, מקווה שמשטרת גרמניה תתפוס את המחבלים ותמצה איתם את הדין".

ח"כ נפתלי בנט (ימינה): "יהודי התפוצות ויהודי מדינת ישראל - אחים הם. כאשר יהודי נמצא בסכנה בגרמניה, מדינת ישראל דואגת. ליבנו עם משפחות ההרוגים והפצועים בפיגוע הנורא שאירע בהַאלֶה שבגרמניה. אנו עומדים לצד אחינו ואחיותינו בגרמניה, ולצד יהודי אירופה כולם נגד הטרור האנטישמי. אנו בטוחים שהשלטונות בגרמניה יעשו הכל לשים יד על הרוצחים ולהגן את תושבי מדינתם".

ח"כ יאיר לפיד (כחול לבן): "‏רצח בקדושת היום, בעת תפילת יום הכיפורים ליד בית הכנסת בגרמניה, הוא פשע שנאה מתועב. מדינות אירופה צריכות לפעול נגד האנטישמיות ולעשות הכל כדי למנוע טרור אנטישמי ברחובות".

יו"ר 'המחנה הדוקרטי' ח"כ ניצן הורביץ: " שני הרוגים בגרמניה בירי על בית כנסת בכיפור ועל מסעדה טורקית. הנאצים האלה לא מבדילים בין יהודים למוסלמים. בעיניהם כולנו 'זרים' מסוכנים. ועוד יש ישראלים שעוצמים עין כי כאילו הימין הקיצוני שם הוא בעד ישראל... כל מי שפוגע באחר בגלל דתו, מוצאו, מינו, נטייתו - הוא טינופת גזענית".

שר החוץ ישראל כץ: "‏ברצוני להביע זעזוע כבד מפיגוע הירי לעבר בית הכנסת בגרמניה, שארע היום במהלך תפילות יום הכיפורים, ומזכיר תקופות אפלות בהסטוריה היהודית. אני פונה לממשלת גרמניה להגביר את המאבק באנטישמיות ולעשות הכל כדי למנוע תופעות מסוג זה ולמצות את הדין עם מבצעי הפשע".

שר החינוך ויו"ר הבית היהודי רפי פרץ: "מי שניסה להתפרץ לבית כנסת בגרמניה ופגע בקדושת היום אינו זכאי לראות יותר את אור היום. אני שולח את תנחומי למשפחות ההרוגים. הפיגוע הרצחני בפתח בית כנסת לא יכול לעבור לסדר היום, מצפה ממשלת גרמניה למגר בהקדם את תופעות האנטישמיות בעת האחרונה המזכירים לכולנו ימים חשוכים.

"מדינת ישראל וממשלת ישראל מחוייבת ליהדות התפוצות ולבטחונם של האחים שלנו בקהילה היהודית בגרמניה, מדינת ישראל לנצח תעמוד כמגן בעבור העם היהודי בארץ ובתפוצות".

כפי שדווח, בשעות הצהריים (רביעי) נהרגו שני בני אדם בירי ליד בית הכנסת בעיר האלה שבמזרח גרמניה, ושני פצועים נוספים פונו לבית החולים המקומי. מהמשטרה המקומית נמסר כי ההרוגים הם גבר ואישה, עדיין לא ברור האם ההרוגים יהודים.

חשוד אחד במעשה נעצר על ידי המשטרה ובמקביל נערך מצוד אחר חשודים נוספים במעורבות באירוע הירי שנמלטו במכונית. בתיעוד מהזירה נראה אחד החשודים, חבוש קסדה ואפוד מגן, כשהוא מסתתר מאחורי מכונית ויורה.

שר החוץ הגרמני הייקו מאס אמר כי אירוע הירי "פגע בליבה של גרמניה. כולנו חייבים לפעול נגד האנטישמיות בארצנו".

יו"ר הקהילה היהודית בעיר סיפר כי התוקפים ניסו לפרוץ לבית הכנסת בזמן תפילת יום הכיפורים, בעת ששהו במקום כ-70 מתפללים, אף נבלמו על ידי המאבטחים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר