המלחמה בכורדים

טורקיה החלה בכניסה קרקעית; תקפה 181 מטרות בסוריה

צבא טורקיה הודיע על תקיפת "181 מטרות צבאיות" בסוריה, במקביל לכניסה הכוחות הקרקעיים. מזכיר המדינה האמריקאי: "ארה"ב לא נתנה אור ירוק לטורקיה לתקוף בסוריה" (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום ערבי, מתוך טוויטר)

משרד ההגנה הטורקי עדכן כי צבא טורקיה תקף 181 יעדים צבאיים מתחילת המבצע בצפון סוריה. התקיפות בוצעו על ידי חיל האוויר הטורקי ועל ידי כוחות ארטילריה.

ההודעה מגיעה שעות לאחר הכניסה הקרקעית אל צפון-מזרח סוריה כחלק ממבצע "מעיין השלום" נגד הכוחות הכורדיים הפועלים במדינה.

נשיא טורקיה, ארדואן, הוא שהודיע על השם של המבצע הצבאי, והוסיף כי המתקפה נועדה לחסל את "מסדרון הטרור" לאורך גבולה הדרומי של טורקיה.

הכורדים טוענים כי כתוצאה מהתקיפות הטורקיות, נהרגו חמישה בני אדם, ועשרות נוספים נפצעו. "התקיפות יצרו בהלה עצומה בקרב התושבים באזור", דיווחו מטעם הכורדים.

בתוך כך, בריאיון טלוויזיוני שהעניק הלילה לרשת PBS, אמר מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו, כי "ארצות הברית לא נתנה אור ירוק לטורקיה לתקוף בסוריה".

עם זאת, הוא הוסיף כי לאנקרה היו "דאגות בטחוניות לגיטימיות" וכי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ קיבל החלטה להזיז חיילים אמריקנים מאזורי סכנה.

בהמשך הראיון הרגיע את החשש ואת הביקורת בתוך ארצות הברית על המהלך ואמר כי אין אפשרות לחידוש ותחיית ארגון המדינה האסלאמית, דאעש, באזור זה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר