אחרי הפיגוע

המתפללים משחזרים: "התפללנו, הוא ניסה לפרוץ פנימה"

ראש הקהילה היהודית בהאלה, שהיה בתוך בית הכנסת בזמן הירי בעיצומו של יום כיפור סיפר כי הם ידעו על הכל בזמן אמת בעזרת מצלמות האבטחה. קנצלרית גרמניה הזדהתה עם היהודים (חדשות)

המחבל מול בית הכנסת (צילום: מתוך טוויטר)

ראש הקהילה היהודית בהאלה, מקס פריבורוצקי, היה בתוך בית הכנסת בעת המתקפה האנטישמית במהלך יום הכיפורים, וסיפר כי ידעו בזמן אמת מה קורה בחוץ, על ידי מצלמות האבטחה, שאחד מחברי הקהילה צופה בהם כל הזמן.

בשיחה עם וואלה! NEWS שחזר, "היינו כ-60 איש בפנים, ישבנו והתפללנו, הוא ניסה לפרוץ פנימה עם הנשקים, אבל הדלת חזקה מאד והוא לא הצליח לשבור אותה. ידענו מיד מה קורה בחוץ כי יש לנו מצלמות אבטחה ובפנים יש לנו מסכים שאחד מחברי הקהילה כל הזמן צופה בהם, אז כששמענו את היריות מבחוץ ידענו מיד מה קורה שם.

"מיד התקשרנו למשטרה ובמקביל סגרנו את כל הדלתות וחסמנו אותן עם שולחנות וכיסאות. נשארנו יחד, אנחנו וגם האורחים שהיו לנו בבית הכנסת מארה"ב, סייענו אחד לשני. אחרי שהמשטרה הגיעה אנחנו המשכנו בתפילה".

לדבריו, "אני מקווה שזה היה לפחות שיעור טוב למשטרה לכך שצריך להגביר את האבטחה עלינו. בכל אופן כאן בהאלה אין מספיק אבטחה על מוסדות יהודים וארגונים יהודיים, הקהילה, בית הכנסת וכו'. אני חושב שזה ייקרה עכשיו לחודשיים-שלושה הבאים ויהיה יותר, אבל לא יודע מה יקרה אחר כך, בטווח הארוך".

יו"ר מצעד החיים, ד"ר שמואל רוזנמן מסר בתגובה כי "מתקפת הירי במהלך יום של סליחה ומחילה, ודווקא בגרמניה, מחייבת את כל אירופה להתעורר ולהכיר בכך כי היא לא עושה מספיק במיגור האנטישמיות. סימני ליל הבדולח מרימים את ראשם ללא פחד ומורא. על קנצלרית גרמניה להורות על תכנית חינוכית רב שנתית בכל גרמניה".

כריסטיאנה פרינץ, בעלת מספרה סמוכה לבית הכנסת, סיפרה כי הוא ירה שוב ושוב לעבר שערי בית הכנסת וניסה לפרוץ אותם באמצעות כלי נשק, ולאחר מכן טיפס מעל שער לכיוון החצר הקדמית ובית הקברות של בית הכנסת. "זה היה כל כך לא אמיתי. היו לנו עוד לקוחות ונעלנו את עצמנו. התוקף ברח במהירות".

בתוך כך, קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, הגיע לברלין למקום בו התאספו קבוצת יהודים למפגן שקט בעקבות המתקפה האנטישמית, והצטרפה לשירת "עושה שלום במרומיו", יחד איתם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר