'חרדים תש"פ'; פרק 5

מי אתם, החב"דניקים: האברך שמנפץ את הסטיגמות • צפו

בעבר היו החב"דניקים שנויים במחלוקת עזה בציבור החרדי, בגלל הלהט המשיחי המאפיין את חסידי הרבי מליובאוויטש • קבלו את האברך שמנפץ את הסטיגמות - שאולי עוד קיימות על החסידים (מיוחד)

(צילום: אולפן כיכר השבת. תמונה, אילוסטרציה: Mendy Hechtman/ Flash90)

החב"דניק

דוד טורנהיים בן ה-36, נשוי ואב לחמישה - ובעיקר... חב"דניק: זהו המשתתף הרביעי בפרויקט 'חרדים תש"פ'.

את חסידות חב"ד, המהווה כיום גם תנועה עולמית להפצת יהדות בדרכי נועם, אין צורך להציג, ומדהים להיזכר כי בעבר הלא רחוק היא היתה שנויה במחלוקת עזה בתוך הציבור החרדי, על רקע הלהט המשיחי שמאפיין את חסידיו של הרבי מליובאוויטש.

דוד, תושב לוד המשמש מזה 13 שנים כמחנך בתלמוד תורה, הוא בנו של הרב מאיר טורנהיים, מי שמוכר כחוזה עתידות פוליטיים על פי צירופי פסוקים מן התורה, אך לאולפן 'כיכר השבת' הוא מגיע כמובן בהיותו חסיד חב"ד.

אם עד כה היו לכם סטיגמות שגויות - וחלילה שליליות - על החב"דניקים, בפרק החמישי של פרויקט 'חרדים תש"פ' הן יתנפצו אחת אחרי השניה • צפו בווידאו.

על הפרויקט

מי אנחנו, החרדים?

הדיבור השוטף בתקשורת ובציבוריות הישראלית עלינו, החרדים, כה נגוע בדעות קדומות, שקל היה בשנה החולפת להלהיט את האווירה בכמויות בלתי נתפסות של תעמולת שנאה. טובי המסבירנים החרדים שוברים את ראשם בניסיון לפצח את הנוסחה ההולמת, כתשובה לרוע הזה.

מעבר לכך, נדמה כי החשיפה האדירה למסע הכזב האנטי-חרדי שיבשה מעט את התפיסה שלנו את עצמנו. "ונהי בעינינו כחגבים, וכן היינו בעיניהם" (במדבר יג, לג).

חשבנו, ב'כיכר השבת', לצאת מהקופסה, לשבור את תבנית החשיבה הרגילה ולנסות להביא מענה אחר. שונה, נעים, אותנטי. להלן: 'חרדים תש"פ'.

את חייו של החרדי הממוצע החי כיום במדינת ישראל מקיפים לכאורה אין סוף מאבקים, ישנים וחדשים; מענייני דת מובהקים, עבור דרך נקודות השקה רגישות בינו לבין המדינה, ועד קשיי היומיום הייחודיים לו. למה לכאורה? כי יתכן ואם נשאל אותו, יתברר שהוא חי את חייו האישיים וכלל לא מתרשם מהרעש העצום שנסוב אודותיו.

אז עשינו את מה שמתבקש לעשות. שאלנו אותו; 'כיכר השבת' הושיב חרדים מן השורה, ממגוון של סוגים ותתי-מגזרים, ואפשר להם לשפוך את שעל ליבם.

במקום להתפלסף עליהם, תנו לחרדים לספר על עצמם. יותר נכון: את זה אנחנו כבר עשינו, כעת תנו להם את ההקשבה שלכם. להם יש מה לומר, ולנו יש את הזכות לצפות בהם - ולהבין, את עצמנו.

ושימו לב לזה: דלתותיו של אולפן 'כיכר השבת' פתוחות גם בפניכם, הגולשים. מי מכם שמרגיש שיש לו זווית ראיה משלו על הנושאים המדוברים, כאחד שמייצג קבוצה שטרם הופיעה בפרויקט זה, יכול לפנות לכתובת המייל הזו. בהצלחה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר