סערה ברשת

שמאלנים זועמים: הפיטורים מ'ידיעות' - השתקה

אנשי שמאל רבים קראו לבטל את המנוי לעיתון בשל פיטוריה של מיקה אלמוג, נכדתו של הנשיא לשעבר שמעון פרס. נטע ליבנה, עורך 'ידיעות' הגיב: "חלק ממהלך של רענון" (עיתונות)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
(צילום: Moshe Shai/Flash90)

מיקה אלמוג, נכדתו של שמעון פרס, שהייתה כותבת טורים חריפים בעיתון וברשתות החברתיות נגד שלטון הימין ונגד ראש הממשלה נתניהו, פוטרה מעבודתה ככותבת טור שבועי בעיתון ידיעות אחרונות.

בעמוד הפייסבוק שלה כתבה: "והרי החדשות, וסופן תחילה: פוטרתי מידיעות אחרונות. שיקולי עריכה, היה ההסבר שניתן, "העיתון משתנה" – ועם ההסבר הזה קשה להתווכח. העיתון אכן משתנה".

"אז אני לא מתווכחת. אחרי כמעט שמונה שנים של טור שבועי, שלוש ראשונות ב"מוסף הארץ" וקרוב לחמש ב"שבעה ימים", אני מפנה זמן בשבוע ומקום בראש לדברים חדשים, וגם לכמה שמחכים כבר לא מעט זמן ליום שבו לא יהיה לי דדליין שבועי, ואוכל לעצור את הספרינטים ולהתמסר למרתון".

אלמוג הוסיפה, "אני מברכת ומודה, מעומק ליבי, על שנות הטור. על ההנאה והאתגר, על התגובות והמילים של מי שהטורים נגעו בהם ובהן בשלל דרכים שונות – אלה שזכיתי לעורר בהן ובהם צחוק ודמע, הזדהות ומחשבה, וגם אלה שעצבנתי אללה איסטור. תודה לכל קוראת וקורא".

"תודה לעפרה העורכת הנפלאה שלי, לרות המאיירת הנהדרת, למזל על הגרפיקה המעולה, לשני מזכירת המערכת המצוינת, ולרון ירון, העורך הראשי הקודם של "ידיעות אחרונות", שהביא אותי לעיתון. אני מברכת ומודה גם על ההזדמנות להתחלה חדשה – אני בניגוד לרבים דווקא ממש אוהבת שינוי".

לסיום כתבה, "ודבר אחד אחרון. לגבי אופי השינויים ב"ידיעות אחרונות" והמוטיבציה שמנחה אותם – תהליך רחב, שביטול הטור שלי הוא רק חלק קטן ממנו – חשוב לי שיהיה ברור שאני עומדת מאחורי כל מילה שכתבתי ואמרתי, מעל דפי העיתון ומחוצה לו".

"הדברים נכתבו ונאמרו תוך הבנה מלאה של השלכותיהם האפשריות. ההשלמה עם המחיר נעשתה מראש. כי המחיר שמשלמים על אמירת האמת הוא כאין וכאפס מול המחיר שמשלמים על השתקתה. המחיר הקטן פשוט מגיע מהר יותר".

לאחר רמיזותיה כי פוטרה בשל דעותיה, קראו ברשת אנשי שמאל רבים לבטל את המנוי לידיעות אחרונות וטענו כי מדובר בהשתקה פוליטית.

מנגד, עורך העיתון, נטע ליבנה הגיב כי "הטור של מיקה אלמוג לא ירד בגלל "השתקה פוליטית", זו טענה שנשמעת מצויין ברשתות החברתיות אבל אין קשר בינה לבין המציאות. הטור יורד כחלק ממהלך של רענון כולל שעובר 7 ימים".

"מאז שאני עורך העיתון הוא הודפס בדיוק כפי שכתבה אותו. במקרה אחד, טור שהקדישה ל"יום הזיכרון הפלסטיני" הועבר על ידי למדור הדעות, וראה אור שם. זו לא השתקה. זו עריכה".

"זה ההבדל בין עיתון לעמוד פייסבוק או טוויטר פרטי של מישהו. ב"ידיעות אחרונות" כתבו, כותבים כעת ויכתבו גם בעתיד בעלי טור, פרשנים ופובליציסטים מכל קצוות הקשת הפוליטית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר