מכתב בכתב ידו

הגר"ש אלתר נגד גור? תלמידיהם מאבדים חלקם לעוה"ב

במכתב לבחור הלומד בישיבה חסידית, כותב הגאון רבי שאול אלתר: לא היית רוצה להתחנך במקום שמלבינים פנים - ומאבדים את חלקם לעולם הבא • גורמים בגור מכחישים: לא היה ולא נברא (חסידים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

המתיחות בחסידות גור: ראש ישיבת שפת אמת, הגר"ש אלתר, הוציא מכתב בכתב ידו לבחור שאינו לומד בישיבות גור, בו הוא מצהיר כי כנראה לא היה רוצה ללמוד במקום שתלמידיהם מאבדים חלקם לעולם הבא.

"שלום, שמעתי על עגמנ"פ (עגמת נפש) שעושים לך ברבים, ורציתי לחזק ליבך, שאתה בבחינת "אשריך שנתפסת על דברי תורה" שבחרת מקום לימוד תורה אמיתי שתוכל לגדול בו כמו אביך ואחיך נ"י בעזהשי"ת" - פותח ר' שאול את מכתבו.

הגר"ש ממשיך, "והנך מקיים סעיף הראשון בשו"ע: אל יבוש מפני המלעיגים עליו [וחוץ לגוף הענין: לא היית רוצה, מסתמא, להתחנך במקום שתלמידיהם מלבינים פנים ומאבדים חלקם לעוה"ב]".

"כמובן שהניסיון לא קל למרות הנכתב למעלה, אך כשזוכרים המטרה ויודעים שעושים רצון השי"ת זה רק מחזק ומחשל את האדם במאבקים אחרים עם היצה"ר וכדומה, כי בדמים (של הלבנת פנים) קנינהו. המברכך בשמחת החג בשלמות בלי הפרעה" - לשון המכתב.

לטענת גורמים בחסידות גור ישנם חילוקי דעות בתוך המשפחה, היכן הבחור ילמד. מנגד, בני המשפחה טוענים כי אין שום ויכוח משפחתי. לדבריהם, אחרי שהבחור עבר הצקות בשטיבל, והורים הודיעו לבחורים להחרים אותו ולא לדבר איתו - כתב ר' שאול את המכתב.

גורמים בחסידות גור הגיבו ל'כיכר השבת' על תוכן מכתבו של הגר"ש וטענו כי בניגוד לאמור, לא היה מי שנקט בצעדים כלשהם נגד הבחור, שכאמור, הוריו בחרו כי ילמד בישיבה אחרת.

בעוד בישיבות גור לומדים רק בקיאות, כפי הוראת האדמו"ר מגור, יש בין אלו השומעים בקולו של ר' שאול השולחים את ילדיהם לישיבות כלל חסידיות, בהם לומדים גם 'עיון' כפי המקובל בעולם הישיבות הכללי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר