"הרעלה נדירה"

אכלו טונה בסניף 'ארומה' ולקו בהרעלת מזון

שני סועדים הובהלו אמש לבית החולים בעקבות הרעלת מזון, לאחר שאכלו טונה בסניף ארומה תל-אביב. הבוקר, פשטו פקחי משרד הבריאות על הסניף וערכו בדיקות (בריאות, בארץ)

היצרן שממנו נלקח המוצר לבדיקה. (צילום: דוברות משרד הבריאות)

שני סועדים הובהלו אמש (שלישי) לחדר הלם של המחלקה לרפואה דחופה של המרכז הרפואי איכילוב בתל אביב בעקבות הרעלה מטונה, לאחר שסעדו בסניף ארומה תל-אביב. הבוקר, פשטו פקחי משרד הבריאות על הסניף וערכו בדיקות, ברשת ארומה החליטו לאסוף את כלל מוצרי הטונה בכל סניפי הרשת ןלסגור עד הודעה חדשה את הסניף בדרך בגין בתל אביב.

מבית החולים נסמר אמש כי אישה בת 41 הגיעה במצב קשה מאוד לאחר איבוד הכרה ובמצב של שוק עמוק ובחור בן 34 הגיע במצב קל עם כאבי ראש ודפיקות לב מואצות, בעקבות הרעלה לאחר שאכלו לדבריהם סלט וכריך טונה בסניף ארומה שרחוב דרך בגין בת"א.

הבוקר, נמסר כי האישה שאושפזה במצב קשה מאוד היא שירי פורר, בת 41, אם לשני ילדים, שהתאוששה במהלך הלילה ושוחררה לביתה.

הבוקר היא שחזרה: "אני עובדת באזור והגעתי לארוחת צהריים בסניף כשהזמנתי בטייק אווי סלט טונה למשרד הסמוך. אכלתי את הסלט תוך 10 דקות מאז שרכשתי אותו ומיד התחלתי להרגיש צריבה בלשון, פנים אדומות ובוערות ונשימה כבדה.

"מיד הבנתי שאני חווה תגובה אלרגית חריפה והמנהל שלי לקח אותי למר"ם שם התמוטטתי ואיבדתי הכרה. מהר העבירו אותי באמבולנס לאיכילוב תוך כדי פעולות מצילות חיים. לאחר הגעתי לחדר הלם של איכילוב המשיכו פעולות רפואיות שלשמחתי הרבה הביאו להתאוששות מהירה ולאחריה הוחלט לשחרר אותי הביתה במהלך הלילה להמשך השגחה ומעקב.

"לאורך כל הזמן לא קלטתי כמה המצב שלי היה מסוכן. כעת אני בעיקר מזועזעת מהתגובה של הרשת שניסתה לגלגל את זה עליי ומקווה שהם יעשו בדק בית. הבוקר אני בעיקר אסירת תודה לצוותים הרפואיים שהצילו את חיי ומתאוששת בביתי. אני בינתיים גמרתי עם טונה".

ממשרד הבריאות נמסר כי "הבוקר התבצעה בקרה של מחוז ת"א של משרד הבריאות בסניף ארומה (דרך בגין). הסניף הספציפי סגור לפעילות. בשעה 12:00 יתקיים שימוע בלשכת הבריאות ת"א במעמד נציגי הרשת ונציגי משרד הבריאות".

עוד נמסר כי "דגימות נלקחו מהדג (טונה) שהיה בשימוש למעבדה ושאר התצרוכת הושמדה. כמו כן נאסר שימוש של משלוח דג חדש (טונה) על ידי משרד הבריאות עד לקבלת תוצאות מעבדה".

ב-ynet דווח הבוקר כי בעקבות המקרה החליטו ב'ארומה תל אביב' לערוך איסוף והחלפה של כלל מוצרי הטונה בכל סניפי הרשת. בנוסף, החליטה הרשת לסגור עד הודעה חדשה את הסניף בדרך בגין בתל אביב, ממנו רכשו שני הנפגעים את הטונה.

ד"ר דניאל טרוצקי, מנהל המחלקה לרפואה דחופה (חדר מיון) במרכז הרפואי איכילוב ת"א אמר אמש כי "השניים הגיעו בעקבות תגובה אלרגית חריפה שמקורה בהרעלה מהדג טונה אותו אכלו בשם 'הרעלת מזון סקרומבואידית'. מיד עם הגעתם הענקנו לשניים טיפול מתאים שמייד הטיב עם מצבם והם החלו להתאושש".

"מדובר בהרעלת מזון יחסית נדירה, כתוצאה מאכילת בשר דגים שסימניה דומים להתקפה אלרגית ("הרעלת היסטמין"). הסימפטומים עלולים לכלול החל מכאבי ראש, דפיקות לב, אודם עורי משמעותי, סחרחורת, בחילות, כאבי בטן ושלשולים ועד קוצר נשימה או בצרות בדרכי האוויר ובמקרים נדירים אף מוות", מסביר ד"ר טרוצקי.

מרשת ארומה תל אביב נמסר אמש בתגובה: "בראש ובראשונה אנו מבקשים לשלוח איחולי החלמה מהירה לשני לקוחותינו אשר אושפזו היום. אנו נסייע ככל שניתן ללקוחות אלה ולבני משפחותיהם. לא התפשרנו ולא נתפשר לעולם על איכות וטריות המזון הנמכר בסניפי הרשת. מזון טרי ואיכותי הוא הבסיס לאמון לקוחותינו ואנו מתייחסים לאמון זה ברצינות רבה מאוד.

"לפיכך, שכרנו באופן מיידי, עת נודע לנו דבר האירוע, חברה חיצונית שתבצע בקרה ותספק תוצאות מעבדה על מוצרי המזון שנמכרו בסניף המדובר. בנוסף, וליתר ביטחון, נבצע בדיקות מעבדה בסניפי הרשת כולה. אנו מתחייבים להביא ממצאים אלה לידיעת הציבור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר