החסידים החדשים

היעד למחפשי תוכן פנימי ועמוק: הנהירה ל'חב"ד' ו'ברסלב'

הפצת מעיינות החסידות חוצה על ידי משפיעים חב"דיים הפונים דווקא אל הציבור החסידי, בין היתר באמצעות הקמת רשת בתי כנסת וכוללים, והמשפיעים מברסלב שגרמו לעריקה מסאטמר (חסידים)

(צילום: שאטרסטוק)

השבת יצאה כבר, גם לפי שיטת רבינו תם, לפני שעה ארוכה אך בבית הכנסת של 'מעייני ישראל' ברחוב אהלי יוסף בירושלים, עדיין יושבים עשרות אברכים, שרים מניגוני חב"ד ומאזינים בשקיקה לדברי המשפיע, הרב חיים שלום דייטש.

הפרקים הקודמים בפרויקט 'החסידים החדשים':

מקהילה קטנה בת עשרות משפחות, רובם ככולם משתייכים במקביל לחסידות המוצא שלהם, גדלה קהילת מעייני ישראל, קהילה למשפחות חסידיות הלומדים את תורת חב"ד, לממדים גדולים והקימה רשת בתי כנסת כמעט בכל ריכוז חרדי ברחבי הארץ.

אין עוד הרבה מקומות בהם ניתן לראות אברכים חסידי גור, יושבים צפופים לצד אברכים ירושלמים הלבושים עם הקפטן הצהוב, יחד עם חסידי באיאן, דושינסקיא ועוד.

מה סוחף את כל האברכים החסידיים למעייני ישראל, ולמשפיעים חב"דיים נוספים? אחרי שנים של התמקדות בציבור הכללי, החלו מספר משפיעים חב"דיים לפעול להפצת מעיינות החסידות - דווקא בתוך הציבור החסידי.

האדמו"רים מבאיאן ודושינסקיא באירוע של מעייני ישראל צילום: משה בן נאים

רובם ככולם של האברכים החסידיים המגיעים לחב"ד, עושים זאת דרך קהילת מעייני ישראל ומטרתם אחת: להוסיף ידע בתורת הבעל שם טוב וחסידיו.

בניגוד מוחלט למרבית הקהילות החסידיות היום, בהם כמעט ולא לומדים בספרי חסידות, בחב"ד משקיעים רבות בלימוד פנימיות התורה כפי שהתגלה על ידי הבעש"ט.

הצימאון ההולך וגובר בקרב האברכים החסידיים המחפשים ערך מוסף מלבד המנהגים החסידיים ולהשתתפות בטיש של האדמו"ר, גם ללמוד את עומק תורת החסידות, זה מה שמביא אותם לערוק לחב"ד, או להשתתף בשיעורים ובהתוועדויות במקביל להשתייכותם הקהילתית.

תופעה דומה, ניתן למצוא גם בחסידות ברסלב. לא כל מי שטס לאומן עושה זאת כמובן מאותם נימוקים של החסידים החדשים המסתופפים אצל המשפיעים הברסליבאים, אך שם התופעה בולטת יותר - שכן אלו שמתחילים להסתובב בברסלב, יעזבו את החסידות אליה השתייכו עד אז.

תיקון הכללי באומן - במצב מהאוויר (צילום: Brekman's VIP)

אחד המשפיעים שגרם לאנשים רבים, בהם חסידי סאטמר, לערוק לברסלב הו המשפיע רבי פנחס בונקר, דמות מעוררת השארה על אנשים רבים, שההשפעה שלו על אנשים שמחפשים לעצמם בית חלופי - חזקה מאד.

בנוסף להרב בונקר, ניתן לציין גם את המשפיע הרב יידל דייטש, נכדו של הגר"מ הלברשטאם זצ"ל שהפך בשנים האחרונות לאחד האנשים שמשפיעים מאד על האנשים שהופכים להיות חסידי ברסלב, וכמובן את המשפיע המפורסם הרב יואל ראטה, שאמנם מתגורר בארה"ב אך דרשותיו ושיחותיו משפיעים מאד על בחורים ואברכים בארה"ק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר