ההתקהלות פוזרה

עימות אלים בין מתיישבים לחיילים ביצהר

הפרת סדר בהשתתפות כ-30 מתיישבים יהודים סמוך ליישוב יצהר, על פי טענות צה"ל המתיישבים יידו אבנים לעבר לוחמי צה"ל וניקבו את גלגלי כלי הרכב בו נסעו. חייל נפצע קל (ארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90)

דובר צה"ל מסר הבוקר (ראשון) כי במהלך הלילה התפתחה הפרת סדר בהשתתפות כ-30 מתיישבים יהודים סמוך ליישוב יצהר שבמרחב החטיבה המרחבית "שומרון". על פי טענות צה"ל המתיישבים יידו אבנים לעבר לוחמי צה"ל וניקבו את גלגלי כלי הרכב בו נסעו.

בנוסף, דובר צה"ל מסר כי כתוצאה מיידוי האבנים נפצע לוחם צה"ל באורח קל וקיבל טיפול רפואי בנקודה. הלוחמים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי לאוויר בהתאם להוראות הפתיחה באש, וההתקהלות פוזרה.

"צה"ל מגנה בכל תוקף אלימות פיזית ומילולית כלפי משרתיו ורואה אירועים מסוג זה בחומרה רבה", מסר דו"צ.

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון הגיע לישוב יצהר לפנות בוקר, עם היוודע האירוע ומחה על התנהגות הנערים כשהוא טוען כי לא מדובר בתושבי יצהר אלא בנוער מחוץ לישוב.

"כל תושבי השומרון וגם תושבי יצהר מוקיעים פגיעה בחיילינו היקרים הקומץ שעשה זאת הם נערים שברובם הגדול הגיעו מחוץ לישוב. ואנו נפעל בכל הכלים שבידינו כדי להעיף אותם מכאן. תושבי יצהר אוהבים את חיילי צה"ל, וכל תושבי השומרון מחבקים את חיילי צה"ל וכוחות הביטחון", אמר דגן.

גם ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, הוקיע גינה את תקיפת חיילי צה״ל, דו"צ מסר כי הרמטכ"ל "רואה בחומרה רבה ביותר את ההתנהגות העבריינית כפי שבאה לביטוי בשבוע האחרון באזור החטיבה המרחבית "שומרון". הרמטכ"ל הנחה לאתר את כלל המעורבים ולמצות איתם את הדין. הרמטכ"ל קובע שלא יעלה על הדעת שחיילי צה"ל, שעושים לילות כימים להגנת המתיישבים, יותקפו על ידי אלה המוגנים על ידם".

עוד נמסר כי בשיחה משותפת בין הרמטכ״ל לראש השב"כ, נדב ארגמן, ולממלא מקום מפכ"ל משטרת ישראל, ניצב מוטי כהן, הוחלט לרכז מאמץ ולפעול בשיתוף פעולה למגר בכל דרך תופעה חמורה זו. צה"ל יפעל יחד עם השב"כ והמשטרה למצות במהרה את הדין עם מפרי החוק והסדר.

מפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן מסר: ״מדובר בקומץ מועט של נוער עברייני שנגדו נדרש לפעול בחומרה רבה. אני מגנה כל אירוע בו תוקפים חיילים, מפקדים ואזרחים באלימות פיזית ומילולית בכל תוקף. אני רואה חומרה רבה באירועים האחרונים. צה״ל וכוחות הביטחון בפיקוד המרכז פועלים בשיתוף פעולה מלא עם המועצה האזורית שומרון על מנת למנוע פעולות מסוג זה ולהבטיח שמירה על הביטחון ושגרת החיים בקרב תושבי הגזרה".

"אירועים מסוג זה מסיתים את צה״ל מהעיסוק במשימתו העיקרית, היא ההגנה על אזרחי ותושבי המדינה, ושמירה על הסדר הציבורי והביטחון".

ביישוב יצהר החליטו שלא להגיב רשמית לאירוע אך המכתב ששלחה הנהלת היישוב לתושבים דלף לתקשורת. במכתב הודיעה ההנהלה כי היא מתנערת מהאחריות על אותם נערים וקוראת להם לעזוב באופן מיידי את היישוב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר