פטירת הגר"נ קרליץ

הרב הראשי אבל: "כל בית ישראל קיבל את פסיקותיו"

הגר"ד לאו, כמו גם תנועת ש"ס, יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני והסוכנות היהודית, פרסמו הערב הודעות אבל מיוחדות על פטירתו של הגאון רבי ניסים קרליץ: "ווי לארעא דישראל - דחסרא גברא רבא" (חרדים)

יוני גבאי | כיכר השבת |
הרב הראשי לישראל (צילום: Shlomi Cohen/Flash90)

הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאופרסם הערב (שני) הודעת אבל על פטירתו של "מרן פוסק הדור הגר"נ קרליץ זצוק"ל", בה נכתב: "יחד עם כלל ישראל אנו מבכים את לכתו של מרן, מגדולי ממשיכי דרכו של מרן החזון איש זצוק"ל, פוסק הלכה בבהירות עצומה אשר עמד לימינינו בכל עת בהוראה ברורה ובגדלות ענקית".

"התייתמנו הערב משריד לדור דעה אשר כל בית ישראל קיבל את פסיקותיו עשרות שנים. מי יתן לנו תמורתו", הוסיף הרב הראשי.

יו"ר 'דגל התורה' ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני הגיב לבשורה הקשה ואמר: "עם ישראל איבד אחד מהפוסקים הגדולים שקמו בדורות האחרונים, שהיה מראשי מועצת גדולי התורה, חבר בנשיאות ועד הישיבות שנים רבות, ראש כולל 'חזון איש' ואב בית דין צדק ומורה דרך לבתי הדין בארץ ובעולם".

"הוא יחסר לעם היהודי בתורתו, בפסקיו, בהנהגתו. תנחומינו למשפחתו הרוממה, ולתלמידיו - תנועת 'דגל התורה' שהולכים לאורו יחסר לנו מאד. ת.נ.צ.ב.ה", ציין גפני.

תנועת ש"ס פרסמה אף היא הודעה מיוחדת: "מועצת חכמי התורה ותנועת ש"ס מבכים מרה את הסתלקותו של זקן ההוראה הגאון הגדול רבי ניסים קרליץ זצוק"ל חבר נשיאות מועצת גדולי התורה, נשיאות ועד הישיבות ומפעל הש"ס ומגדולי הפוסקים בדורות האחרונים", נכתב בהודעה.

"הגאון זצוק"ל היה שריד לדור דעה, הרביץ תורה עשרות בשנים כראש כולל חזון איש וגאב״ד בית דין צדק בני ברק ורבים ניאותו לאורו ולפסקיו. עולם התורה וההלכה איבד את אחד מפוסקי ההלכה הגדולים של הדור".

ש"ס חתמה את הודעתה במילים: "ווי לארעא דישראל דחסרא גברא רבא. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים וזכותו תגן על כלל ישראל, אמן".

הרב מנחם בורשטין, ראש מכון פועה בהספד לרב הגאון רבי ניסים קרליץ: "הלך לעולמו פוסק הדור והענו מכל אדם. כל הרבנים והפוסקים הגדולים עושים הכל בצנעה ובענווה אבל הוא גדול הענווים של דורנו". עם הקמת המכון הרב בורשטין פנה אליו בשאלות רבות ומורכבות מאוד והרב קיבל את רבני המכון בכבוד גדול ובכל פעם שפנו אליו, נתן את התחושה שגדולי הדור באו לבקר אותו. הרב בורשטין: "הרב קרליץ היה מברר לעומק את הרקע הרפואי והרקע האישי וביקש מאיתנו לברר אצל גדולי הרופאים את הסוגיה ופתח בפנינו את הדלת ונתן הרגשה שבכל שעות היממה ניתן לפנות אליו. איבדנו פוסק ענק שכל עולם התורה עומד עליו".

יו"ר הסוכנות היהודית מר יצחק הרצוג הביע אף הוא את צערו על פטירתו של הגר"נ קרליץ והספיד אותו:"אני מביע צער רב על הסתלקותו של איש האשכולות, משיירי כנסת הגדולה ומגדולי גאוני יהדות ליטא, הגאון הרב ניסים קרליץ זצ"ל, תלמידו ובן משפחתו של מרן ה"חזון איש" זצ"ל, אב בית דין ורב שכונת רמת אהרן בבני ברק, ראש "כולל חזון איש", מרביץ תורה ומחבר ספרים רבים".

"הרב קרליץ זצ"ל נמנה בשורה הראשונה של פוסקי הדור. בית הדין שיסד לפני למעלה מיובל שנים הפך ל"תל תלפיות" שהכל פונים אליו מתוך הערכה לגדלותו וישרותו, מסירותו וצניעותו, של אב בית הדין המנוח זצ"ל".

"באופן אישי זכיתי לפגוש את הרב קרליץ זצ"ל ולהתרשם מעוצמתו הרוחנית וההלכתית. במקביל, היה לי את הכבוד לפעול בצוותא חדא עם בנו הדגול שיבדל לחיים טובים, הרב מרדכי קרליץ, ראש עיריית בני ברק לשעבר. תנחומיי לידידי הרב מרדכי קרליץ, לכל בני המשפחה הרוממה ולתלמידיו הרבים המתאבלים על פטירתו. המקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים. יהי זכרו ברוך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר