לאחר שנתיים

16 שנה נגזרו על סייען המחבלים מהר הבית

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר 16 שנה מאסר בפועל על אמג'ד ג'בארין שסייע לשני המחבלים שרצחו שני שוטרים בפיגוע ירי בהר הבית. משפחות שני הנרצחים זועמות (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
שני השוטרים שנרצחו (צילום: דוברות המשטרה)

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר 16 שנות מאסר על המחבל אמג'ד ג'בארין, תושב אום אל פאחם שסייע לשלושת המחבלים שביצעו את הפיגוע בהר הבית בו נרצחו שני השוטרים, כמיל שנאן והאיל סיתוואי.

בית המשפט הרשיע הבוקר (רביעי) את ג'בארין בביצוע עבירות של סיוע לרצח, סיוע לחבלה של ממש, פעולה בנשק למטרות טרור, שיבוש מהלכי משפט וקשר לפשע.

משפחותיהם של השוטרים שנרצחו בפיגוע טענו לאחר גזר הדין כי הוא אינו מספק וכי הוא אינו מרתיע מחבלים. לטענתם יש להרוס את בתי המחבלים כדי ליצור הרתעה משמעותית על משפחות הרוצחים.

כזכור, פיגוע הירי בהר הבית התרחש ביום שישי, 14 ביולי 2017, בשעה 7 בבוקר כאשר שלושה מחבלים, ערבים ישראלים, רצחו ביריות שני שוטרים ישראלים. שני המחבלים נורו למוות ועל גופותיהם נתפסו שני רובי קרל גוסטב ואקדח.

באוגוסט 2017 הגישה הפרקליטות כתב אישום שממנו עולה כי ג'בארין, קרוב משפחה של אחד המחבלים ומכרם של שניים ממבצעי הפיגוע בהר הבית, היה מודע לתוכנית הפיגוע של המחבלים כבר בשלבים המוקדמים שלה, לאחר שהמחבלים שוחחו עימו על אודות כוונתם. סוכם כי פיגוע הירי יתבצע באל אקצא, והנאשם היה מודע לכך שמדובר בתכנון לבצע מעשה טרור שייצא אל הפועל מתוך מניע דתי, לאומני או אידיאולוגי.

בהמשך נכח הנאשם גם בשיחותיהם לגבי מתווה הפיגוע, ראה את כלי הנשק ששימשו לפיגוע, הסיע את המחבלים לאימוני ירי באותם כלי נשק. בשלב מסוים אף הוצע לו לבצע יחד עימם את הפיגוע, אך הוא סירב. עוד עולה כי הנאשם נסע עם שניים מהמחבלים להר הבית, שם ראה כי הם בוחנים את מצלמות האבטחה, ובערב הפיגוע ראה הנאשם את המחבלים מתחמשים במסגד "אלמלסה" באום אל פחם לקראת ביצוע הפיגוע, והבין כי הם יוצאים לבצעו בהר הבית.

על פי כתב האישום, ג'בארין הסיע את המחבלים לנקודת ההסעה באום אל פחם מתוך ידיעה שהם יוצאים לבצע את הפיגוע, וכשהם חמושים בכלי הנשק ששימשו אותם לביצועו. טרם ההסעה מסרו המחבלים לנאשם את חפציהם האישיים וביקשו שיחזיר אותם לבני משפחותיהם.

על ג'בארין נגזר היום גם מאסר על תנאי של 10 חודשים. הוא חויב בפיצוי לטובת עזבון המנוח כמיל שנאן, בסכום של 258 אלף שקל. ג'בארין חויב גם בפיצוי אדם שנפגע מפוסט טראומה בשל הפיגוע בסכום של 25 אלף שקל. מכוניתו מסוג אופל אסטרה חולטה לטובת המדינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר