"הצלנו את הכורדים"

טראמפ: טורקיה עצרה את הלחימה בסוריה, אסיר סנקציות

נשיא ארה"ב נאם בבית הלבן אחרי הסיכום על הפסקת האש בין פוטין וארדואן: "אנחנו עוזבים, שמישהו אחר יילחם בחולות שמוכתמים בדם". טורקיה עצרה את התקדמות צבאה (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הודיע הערב (רביעי) כי טורקיה מפסיקה את המבצע הצבאי בסוריה, וכי החליט להסיר את הסנקציות שממשלו הטיל עליה לאחר שפלשה לשטחי הכורדים מוקדם יותר החודש.

לדבריו, הפסקת האש הפכה לקבועה. "הסנקציות יוסרו אלא אם יקרה משהו שלא נהיה מרוצים ממנו. טורקיה אמרה לי שהיא מפסיקה את הלחימה, אנחנו נשמח שמדינות נוספות יעזרו בסכסוך בין טורקיה לסוריה", הצהיר הנשיא.

במסיבת עיתונאים בבית הלבן טראמפ הוסיף כי הוא "מקווה שהפסקת האש תהיה קבועה, אבל אנחנו יודעים שבאזור הזה של העולם, זה לא תמיד כך". הנשיא התגאה בכך שהמשבר בסוריה הסתיים, לטענתו, "בלי שנשפכה טיפת דם אמריקאית אחת".

"אנחנו צריכים לצאת משם, היינו אמורים להיות שם רק 30 יום, הם יכולים להילחם על החול שם בעצמם, אנחנו יוצאים", אמר טראמפ.

"כמה אמריקנים צריכים למות במזרח התיכון בגלל הסכסוכים העתיקים האלה? ממשל אובמה היה צריך להדיח את אסד אבל הוא לא עשה את זה. תנו למישהו אחר להילחם על החול המוכתם בדם הזה".

בציוץ בחשבון הטוויטר שלו הוסיף: "הצלחה גדולה בגבול טורקיה - סוריה. אזור הביטחון הוקם! הפסקת האש מחזיקה ופעולות הלחימה נפסקו. הכורדים בטוחים ושיתפו עמנו פעולה יפה מאוד. פעילי דאעש שנתפסו תחת פיקוח".

בתוך כך, משרד ההגנה הטורקי הצהיר כי כוחותיו לא יתקדמו מעבר לשטח של כ–2,300 קמ"ר שהכוחות הטורקים תפסו מידי הכורדים מאז תחילת הפלישה לפני כשבועיים. "בשלב זה, אין צורך לבצע פעולות נוספות מחוץ לאזור הפעילות הנוכחי", הצהירו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר