"הבאנו צדק"

טראמפ: אל-בגדאדי נמלט מהכלבים למנהרה והתאבד

נשיא ארצות הברית אישר את דבר מותו של מנהיג ארגון הטרור דאעש וסיפר כי הוא פוצץ את עצמו בתוך המנהרה "כשהוא בוכה ומתייפח, התאבד עם שלושה ילדים" (חדשות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הצהרת הנשיא, היום (צילום: הבית הלבן)

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ אישר הצהריים (ראשון) כי ארצות הברית חיסלה את מנהיג ארגון הטרור דאעש, אבו בכר אל-בגדאדי, אותו כינה "טרוריסט מספר 1" והוסיף כי ארה"ב עשתה צדק לעולם.

"ארה"ב חיפשה את אל-בגדדי במשך שנים רבות. תפיסתו או הריגתו הייתה בעדיפות העליונה של הממשל שלי. כוחות מיוחדים הוציאו לפועל פשיטה לילית נועזת והשלימו את המשימה".

טראמפ הוסיף איש מהלוחמים האמריקנים לא נהרג, ושיבח את המשתתפים בפעולה: "הכוח האמריקני היה מדהים. זכיתי לצפות בחלק גדול מזה".

לדבריו, למרות שפינו את המבנה בו הסתתר אל-בגדאדי, הוא ניסה לברוח מהמקום תוך שהוא גורר איתו שלושה מילדיו. "מנהיג דאעש נמלט מהכלבים שלנו והתאבד עם שלושה ילדים אחרי שנתקע בתוך מנהרה. הוא התייפח וצרח כל הדרך".

הנשיא סיפר כי על מנת לוודאות כי הוא אכן מת, ערכו בדיקת דנ"א: "התוצאות נתנו תוצאה מדויקת וחיובית לגמרי - זה הוא. הוא ניסה כל כך להרתיע אותנו ורגעיו האחרונים היו מלאי אימה".

המתחם בו מת מנהיג דאעש, הבוקר

"היינו במתחם בערך שעתיים ואחרי שהמבצע הסתיים לקחנו חומרים מסווגים רבים שקשורים לדאע"ש ולתוכניות שלו לעתיד. דברים שרצינו הרבה זמן".

טראמפ הוסיף, "ידנו ארוכה מאוד. בחודש שעבר חיסלנו את חמזה בן לאדן, הבן של אוסמה, שאמר דברים רעים מאוד על אנשינו, על המדינה שלנו ועל העולם. הטרוריסטים האלה צריכים לדעת שנהרוס אותם. המפלצות האלה לא יתחמקו".

במענה לשאלות עיתונאים, איך היה לצפות בפשיטה מחדר המצב אמר: "נחתנו עם 8 מסוקים, כוח גדול מאוד של לוחמים נהדרים שיצאו מהם שחדרו לבניין. צפיתי בזה יחד עם הגנרל ועם סגן הנשיא פנס בחדר המצב, זה היה כמו לראות סרט. הטכנולוגיה שם היא נפלאה".

"המבצע כלל בערך שעה ו-20 דקות של טיסה מעל אזורים מסוכנים מאוד, חלק אמרו שזה יהיה החלק המסוכן של המבצע. החלטתי שלא נגיד דבר עד שהכוחות לא ינחתו באזור בטוח".

"טסנו מעל חלקים בשליטה רוסית, רוסיה הייתה נהדרת, עיראק הייתה מצוינת. היה לנו באמת שיתוף פעולה מעולה, הם לא ידעו מה אנחנו עושים ולאן אנחנו טסים - אבל לוחמי דאעש שנואים גם ברוסיה ובמדינות אחרות, כמו אצלנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר