מעצר החיילים

האמא החרדית מתחננת: 'רוצה אותם בבית'

חרדים ופעילי ימין הגיעו להפגין ליד כלא 4, שם עצורים חיילי נצח יהודה החשודים בתקיפת הבדואים בדרום הארץ. אחת האמהות טענה: הם הגנו על עצמם, מגיע להם צל"ש (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: שלמה קאראוויאן)

מספר חרדים, בני משפחתם של החיילים מגדוד נצח יהודה, לצד פעילי ימין מוכרים, הגיעו היום (ראשון) להפגין מול שערי כלא 4, שם עצורים החיילים החשודים בתקיפת הבדואים בקטטה בתחנת הדלק.

אחת האמהות צילמה במקום תיעוד בו היא מתחננת ואומרת: "אני פונה לכל עם ישראל ולצמרת המדינה שלנו. לא ייתכן שהלוחמים יישבו בכלא, מושפלים עם אזיקים. זה מראה שהוא לא ייתכן".

"אני לא מאחלת לאף אמא לראות את הילד שלה ככה. אני רוצה אותם בבית, הם לא צריכים להיות בכלא. הם הגנו על החיים שלהם ומגיע להם צל"ש לא לשבת בכלא ובטח שלא להיות מובלים באזיקים".

במכתב ששיגרו ההורים לרמטכ"ל, אביב כוכבי ציינו כי "למרבה הפלא, הבדואים המעורבים לא נחקרו כלל על האיום בדקירה וניסיון חטיפת הנשק עליהם דיווחו החיילים".

ההורים הוסיפו, "מה אתה מצפה מחייליך כאשר הם שומעים כי חבר שלהם מותקף, האם עליהם להישאר במקומם מחשש שיואשמו ב'תקיפה בצוותא', או שעליהם לחתור למגע ולהגן על החבר המצוי במצוקה? האם הערך של ערבות הדדית קיים בצה"ל או שהוא נמחק בשערי הפרקליטות הצבאית?".

הם ביקשו "להורות באופן מיידי על שחרורם של החיילים מהמעצר והחזרתם לפעילות המבצעית. להורות לגורמים האחראים לכך לחקור את חלקם של המתלוננים הבדואים בפרשה, כולל תלונות השקר שכבר הוכחו. להבהיר באופן ברור כי במידה והחיילים אויימו כפי שהם טוענים, הינך מגבה את תגובתם. להורות לחקור גם את הבדואים, ולהעמיד לדין את מי שאיים בדקירה וניסה לחטוף נשק מחיילי צה"ל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר