דנו בנבצרות

לאחר הפגישה: גנץ ונתניהו סיכמו; ניפגש שוב

בפעם הראשונה מאז קיבל יו"ר כחול לבן את המנדט מהנשיא, הוא נפגש יחד עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו בקריה בת"א. בתום הפגישה סיכמו השניים כי המגעים ימשכו (בארץ)

(צילום: Hadas Parush/Flash90)

לאחר פגישת צוותי המשא ומתן מטעם שתי המפלגות הגדולות; כחול לבן והליכוד, התקיים הערב (ראשון), מפגש ראשון בין ראש הממשלה ויו"ר כחול לבן.

שני האישים הבכירים, נפגשו ב'קריה', בתל אביב, כאשר במהלכה של הפגישה הם העלו את כל האפשרויות הקיימות להקמת ממשלה ולשמור על העיקרון החשוב - למנוע בחירות בפעם השלישית בתוך שנה.

משך הפגישה ארכה כשעה ורבע, ולאחר הפגישה, סיכמו נתניהו וגנץ כי הצוותים של המשא ומתן משני הצדדים ימשיכו לשמור על קשר ולהיפגש.

לפי הדיווחים, במהלך הפגישה דנו הצדדים בעניין הנבצרות של ראש הממשלה, בליכוד דרשו שנתניהו יהיה ראש הממשלה הראשון ויכהן לפחות במשך שנה, אך מאידך, בכחול לבן ביקשו לבחון את הדברים לאור ההליך המשפטי. לאחר הפגישה עם נתניהו, גנץ שב והצהיר: "נעשה כל מאמץ כדי לא להגיע למערכת בחירות שלישית".

בכירים בכול לבן ציננו את ההתלהבות של הכתבים הפוליטיים, "כי ישנה התקדמות", והסבירו כי ההתקדמות היא הרצון להמשיך ולהיפגש ותו לא.

לאחר סיום הפגישה נמסר מכחול לבן, כי "הפגישה התקיימה ברוח טובה, ובמהלכה ביקשו צוותי המו"מ של כחול לבן להמשיך להיפגש כבר בימים הקרובים".

"אנחנו רוצים לדון באפשרויות להרכבת הממשלה וקווי היסוד, וכן על בסיס ההבנה, שהמנדט נמצא כרגע בידי יו"ר כחול לבן בני גנץ, ולכן הוא ראש הממשלה המיועד".

כאמור, מוקדם יותר נערכה פגישה בין צוותי הליכוד וכחול לבן בכפר המכביה, בפגישה השתתפו ראש צוות המו"מ מטעם כחול לבן, ד"ר יורם טורבוביץ ולצידו שלום שלמה. מטעם הליכוד משתתפים השר יריב לוין ועו"ד מיכאל ראבילו.

בסיום הפגישה נמסר מכחול לבן כי היא התקיימה ברוח טובה, ובמהלכה ביקשו צוותי המו"מ של כחול לבן לתאם פגישות המשך כבר לימים הקרובים בכדי לדון באפשרויות להרכבת הממשלה וקווי היסוד, וכן על בסיס ההבנה, שהמנדט נמצא כרגע בידי יו"ר כחול לבן בני גנץ, ולכן הוא ראש הממשלה המיועד.

בכחול לבן האשימו כי הליכוד, המשיך להתעקש לאורך הפגישה שהוא מייצג את בלוק החסינות של ה-55, ואינו מוכן לשום פשרה בנושא.

בפתח הפגישה אמר לוין: "אנחנו מגיעים היום לישיבת המשא ומתן על פי הזמנת כחול לבן כאשר אנחנו מייצגים את כל גוש הימין המונה 55 ח"כים. אנחנו מגיעים בהחלט ברצון טוב. כפי שאמרנו כל הזמן, אין שום דרך אחרת אלא ממשלת אחדות על פי מתווה נשיא המדינה, ולכן אנו חושבים שנכון היה לקיים מו"מ מהיר ומואץ כדי להגיע להסכם. רצינו לעשות את זה כשהמנדט היה בידינו, ואנחנו נכונים לעשות את זה גם כשהמנדט בידיו של בני גנץ".

לדבריו, "אני מתכוון להעלות בפתח הישיבה שני נושאים שלטעמי מחייבים תשובה והם הבסיס לכל הדיון: לקבל סוף סוף תשובה האם כחול לבן מקבלת את מתווה הנשיא, שהוא הדרך היחידה להקים ממשלת אחדות, זו הדרך הנכונה לבחור בה כדי להקים ממשלה".

"השאלה השנייה היא האם המו"מ שמתקיים כאן הוא אכן מו"מ אמיתי, או שזו כסות והצגה כאשר המו"מ מתקיים בעצם במקום אחר עם איימן עודה ועם הרשימה המשותפת להקמת ממשלת מיעוט".

לוין המשיך, כי "כל אזרח במדינת ישראל, ויש הרבה אזרחים מודאגים היום, רוצה לקבל תשובה חדה וברורה האם פניה של כחול לבן לממשלת אחדות רחבה, או פניה לקיים כאן "כאילו" מו"מ, ולקיים מו"מ אחר עם איימן עודה כדי להקים ממשלת אחדות שבה תהיה אחדות בינם לבין הרשימה המשותפת, ולא בין כלל עם ישראל ובין כלל המפלגות שמאמינות במדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. אלה שתי השאלות שנציג בפתח הישיבה ואני מקווה שסוף סוף נקבל עליהן תשובות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר