גילויים נוספים

בכירי דאע"ש חשפו את מיקומו של אל בגדדי

המקורב למנהיג דאעש שנהרג בפשיטת כוחות אמריקאים בסוריה, סיפר על סידורי האבטחה הכבדים של אבו באכר אל בגדאדי. "מנהיגי דאע"ש קברו כסף וזהב בלב המדבר" (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום מתוך نجوم مصرية בפייסבוק)

מספר בכירים בארגון הטרור הרצחני שנעצרו במהלך השנים, הם אלו שחשפו את מקום המסתור של מנהיג דאע"ש, אבו בכר אל בגדאדי.

לפי דיווח ברשת אל ערביה, מוחמד עלי סאג'יט חשף את המיקום בפני גורמי מודיעין עיראקיים להם סיפר כי בשל האבטחה, לא האמין שיצליחו להגיע אליו.

המקורב לשעבר של מנהיג דאעש צוטט כאומר כי "אל בגדאדי רצה לשנות מיקום, רצה לצאת מגבול סוריה-עיראק אבל לא ידע איך לעשות זאת. הוא שהה בבונקר דמוי מנהרה באורך של שמונה מטרים ורוחב של חמישה מטרים".

הוא סיפר כי "מצב המסתור שלו היה טוב מאוד, היו לו שם ספרים, ספרי דת וקוראן". עם זאת, סאג'יט טען שמערך האבטחה נחלש בתקופה האחרונה.

אנדקוטה מעניינת הוסיף, "מנהיגי דאע"ש נהגו לקבור כסף במזומן וזהב בלב המדבר. חלק מהאוצרות האלה – 25 מיליון דולר, נמצאו על ידי רועי צאן במדבר ענבר".

זירת החיסול (צילום: מתוך הטוויטר)

בכיר אחר שנלכד, הוא אסמאעיל אל-עת'וואי, שנתפס בטורקיה והוסגר לעיראק. גורם בכיר צוטט בסוכנות הידיעות רויטרס מספר כי "אל-עת'וואי נתן לנו מידע על חמישה אנשים, כולל על עצמו, שנפגשו עם אל-בגדאדי בסוריה ועל המקומות השונים שבהם השתמשו".

לדבריו, "הוא נתן מידע בעל ערך שעזר לצוות של סוכנויות המודיעין להשלים את החלקים החסרים בפאזל התזוזה ומקומות המסתור של אל-בגדאדי".

עצורים נוספים מדאעש, הובילו למיקומו העדכני של אל בגדאדי. גורם עיראקי סיפר: "הם נתנו לנו את כל המקומות שבהם הם נפגשו עם אל-בגדאדי בתוך סוריה, ואנחנו החלטנו לתאם עם ה-CIA כדי להקצות יותר משאבים לאזורים האלו"

"באמצע 2019 הצלחנו לאתר את אידליב בתור המקום שבו אל-בגדאדי עובר מכפר לכפר יחד עם משפחתו" - מהרגע שהמיקום זוהה, תכנון המבצע יצא לדרך, ובסיומו, התאבד לאחר שנכנס למנהרה ללא מוצא, וכלבי צבא ארה"ב דולקים אחריו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר