פרסום ראשון

סוף לאפליה: תלמידי ישיבות יושוו לסטודנטים

לאחר מאמצים של ח"כ יעקב אשר בשנתיים האחרונות, כניסתו של השר סמוטריץ' למשרד התחבורה סיייעה בקרוב יוזלו תעריפי התחבורה הציבורית לתלמידי הישיבות (אקטואלי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

פרסום ראשון: במשך כשנתיים פעלו במפלגות החרדיות בניסיון להשוות את דמי הנסיעה בתחבורה הציבורית של בחורי ישיבה לאלו של הסטודנטים. ל'כיכר השבת' נודע כי עד לחופשת חג חנוכה תעריף הנסיעות של בחורי ישיבות יוזל בכ-50%, בדומה לזה של הסטודנטים.

על פי חוק, סטודנטים הלומדים במוסדות לימוד על-תיכוניים זכאים לשלם דמי נסיעה מופחתים בתחבורה ציבורית, מהתעריף שנקבע עבור כלל הנוסעים. אלא, שתלמידי ישיבות ובנות הסמינרים - הוחרגו מהחוק.

לפני כשנתיים, בפעילותו של ח"כ משה גפני, תלמידות הסמינרים נכללו אף הן בחוק ומשלמות דמי נסיעה מוזלים בתחבורה הציבורית.

מנגד, רבבות תלמידי הישיבות, נאלצו להמשיך לשלם תעריף רגיל בתחבורה הציבורית. במשך כשנתיים ניסה יו"ר סיעת 'יהדות התורה', ח"כ יעקב אשר, להפוך את ההחלטה ולהשוות בנושא זה את מצבם של בחורי הישיבות לאלו של הסטודנטים.

במשך זמן רב התבצר האוצר בעמדתו וסירב לאפשר את היוזמה בטענה שהיא עולה למדינה כ-60 מיליון שקל בשנה. לאחר דיונים ממושכים ופגישות רבות, התברר כי העלות לא עולה על 8 מיליון שקלים בשנה.

מאז כניסתו של בצלאל סמוטריץ לכהן כשר התחבורה, הנושא קודם במהירות, כך נודע ל'כיכר השבת'. הבוקר, בוועדת הכספים של הכנסת, לאחר פגישה עם ח"כ יעקב אשר, הודיע השר סמוטריץ': "נשווה את התנאים של תלמידי הישיבות לסטודנטים. זה מסוכם כבר עקרונית, זאת הנחיה שכבר ניתנה".

ל'כיכר השבת' נודע כי השינוי המיוחל צפוי להתרחש כבר בשבועות הקרובים, וייכנס לתוקפו עד חופשת חג החנוכה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר