פרצה בוואטסאפ

פייסבוק תובעת חברה ישראלית: "ריגלה באמצעותנו"

חברת פייסבוק הגישה תביעה נגד חברת NSO Group, בגין מעקב שביצעה לטענתה נגד פעילי זכויות אדם, עיתונאים ופוליטיקאים בעזרת פרצה באפליקציית וואטסאפ (חדשות)

(צילום: שאטרסטוק)

חברת פייסבוק, הבעלים של אפליקציית המסרים הפופולרית וואטסאפ, הודיעה הערב (שלישי) על הגשת תביעה נגד חברת מעקב הסייבר הישראלית NSO Group.

על פי התביעה, החברה הישראלית שתלה פרצת אבטחה שאפשר לתוקפים להשתיל ריגול אחרי הנעקבים, באמצעות שיחה קולית הנראית תמימה ושגרתית.

בהודעת החברה נמסר: "וואטסאפ הגישה תלונה בבית המשפט הפדרלי, בטענה כי קבוצת NSO הפרה את החוק האמריקאי, את החוק המקומי בקליפורניה וכן את תנאי השימוש באפליקציה - האוסרים על סוג כזה של ניצול לרעה".

בוואטסאפ טוענים כי כ-1,400 משתמשים נפגעו מהפרצה, אותה ניצלה חברת הסייבר למעקב אחר בכירי ממשל, עיתונאים ופעילי זכויות אדם, וכי החברה יידעה את כולם בנושא.

מנהל ווטאסאפ, וויל קת'קארט, כתב במאמר שפרסם בוושינגטון פוסט, "במאי, וואטסאפ הודיעה שזיהתה וחסמה מתקפת סייבר מסוג חדש, שכוללת פגיעות בשירות שיחות הווידיאו".

"עכשיו, אחרי חודשים של חקירה, אנחנו יכולים להגיד בוודאות מי עומר מאחורי המתקפה. היום הגשנו תביעה לבית משפט פדרלי, שמסבירה מה קרה ושמייחסת את הפרצה ל-NSO".

"בנוסף, קשרנו כמה חשבונות וואטסאפ ששימשו במתקפה בחזרה ל-NSO. בשעה שהמתקפה שלהם הייתה מאוד מתוחכמת, הניסיונות שלהם לכסות את עקבותיהם לא היו מוצלחים לגמרי".

לדבריו, "מדובר בקריאת השכמה לחברות טכנולוגיה, לממשלות ולכל משתמשי האינטרנט. כלים שמאפשרים מעקב אחרי החיים הפרטיים שלנו מנוצלים לרעה, והגעת הטכנולוגיה לידיים של חברות וממשלות לא אחראיות מסכנת את כולנו".

הוא הזכיר שבעבר NSO הכחישה שהיא קשורה למתקפה: "אבל החקירה שלנו הוכיחה אחרת. עכשיו אנחנו מבקשים שהיא תישא בדין לפי החוקים בארה"ב. בוואטסאפ אנחנו מאמינים שלאנשים יש זכות יסוד לפרטיות ושלאף אחד אחר לא צריכה להיות גישה לשיחות הפרטיות שלנו, אפילו לא לנו. טלפונים ניידים מספקים לנו שירות נהדר, אבל כשהם מופנים נגדנו הם חושפים את המיקום ואת ההודעות הפרטיות שלנו, ומקליטים שיחות רגישות שלנו עם אחרים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר