נעצרו מתחת לחופה

הדיינים קבעו: ה'כלה' הקטינה - עדיין רווקה

השוטרים פשטו על חופה שנערכה בירושלים של קטינים המזוהים עם נשות השאלים, החתן בן 17 והכלה בת 13 בלבד. בית הדין הרבני קבע כי היא לא נשואה ולא צריכה גט (חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
חתונה של נשות השאלים, אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

דייני בית הדין הרבני האזורי בירושלים, קבע כי קטינה בת 13, שכבר עמדה מתחת לחופה במסגרת נישואי קטינים עם בחור בן 17, עדיין רווקה ואינה צריכה להתגרש כדי להתחתן בעתיד - כך דווח באתר ynet.

הסיפור מתחיל לפני כשנה. במיקום חשאי של נשות השאלים, הציבו חופה לנישואי קטינים, בניגוד לחוק. בתחילת טקס החופה, פרצה המשטרה, שקיבלה מידע על החתונה הסודית, למקום - ומרבית המשתתפים ברחו.

הכלה, יחד עם מספר נשים שנותרו במקום נעצרו, ורק בשלב זה נודע לאביה, שהתנגד לנישואים, כי הכניסו אותה לחופה בניגוד לדעתו והוא פנה לבית הדין לברר את מעמדה ההלכתי.

דייני בית הדין הרבני, הרב מרדכי רלב"ג, הרב יקותיאל כהן והרב חיים וידאל, החלו לחקור את הנערה ואת עדי הראייה, ולפי הממצאים קבעו כי היא רווקה.

לפי דיווחו של קובי נחשוני, הדיינים העלו כי השוטרים פרצו למקום לפני שה'חתן' הניח את הטבעת על אצבעה של ה'כלה', וכי השניים לא דיברו ביניהם מעולם על חתונה.

"אין לנו אלא ספק האם האישה התקדשה או לא. רק ידוע שהייתה חופה, ומעבר לכך לא ידוע על מעשה קידושין כלשהו", כתבו הדיינים.

ולכן הכריעו כאמור כי "יש להעמיד את האישה בחזקת פנויה", וכאשר תגדל ותרצה להתחתן לפי החוק וההלכה - היא אינה זקוקה לגט.

בא כוח הכלה, עו"ד גלעד קורינאלדי, מומחה לדיני משפחה, אמר בעקבות ההחלטה: "אין שמחה כהתרת הספקות. יש לברך את בית הדין על הפעלת אומץ הלכתי ודאגה לטובת הקטינה, צופה פני עתיד, כך שתוכל בעתיד להתקדש ככל בנות ישראל ללא כל ספק קידושין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר