פרסום ראשון

מאחורי הקלעים: כך התקבלה ההחלטה לשנות את שם השכונה המיתולוגית

ההחלטה לשנות את שמה של שכונת הר נוף בירושלים ל"נאות יוסף" על שמם של הגאון רבי עובדיה יוסף והגאון רבי יוסף שלום אלישיב זצ"ל התקבלה לאחר וויכוחים ודיונים (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הר נוף (צילום: באדיבות קבוצת הפייסבוק של הר נוף)

ההחלטה לשנות את שמה של שכונת הר נוף בירושלים ל"נאות יוסף" על שמם של מרנן הגאון רבי עובדיה יוסף והגאון רבי יוסף שלום אלישיב זצ"ל התקבלה באופן סופי. אך קדמו להחלטה דיונים וויכוחים לא פשוטים מאחורי הקלעים.

לפני חודשיים עלתה ההצעה להחליף את שמו של רחוב הקבלן בהר נוף על שמו של מרן הגאון רבי עובדיה יוסף זצ"ל לשם "הרב עובדיה". אלא שלאחר הפרסום התעוררה התנגדות נחרצת של בני משפחתו של הקבלן יצחק עבוד לוי ז"ל.

בשל כך, החלה חשיבה מחודשת בעיריית ירושלים שם זנחו את התוכנית המקורית של שינוי שמו של רחוב 'הקבלן', והועלתה ההצעה לשנות את שמה של שכונת 'הר נוף' על שמו של מרן הרב עובדיה יוסף.

מדובר במהלך דרמטי שעורר דעות לכאן ולכאן בין הנוגעים בדבר והמעורבים בכיכר ספרא.

דעה שנשמעה לאורך הדיונים, היא כי מדובר בשכונה מעורבת של ליטאים וספרדים, ובמידה והשכונה תיקרא על שמו של הגר"ע יוסף בלבד, הרי שתקום קריאה מצד הציבור הליטאי לקרוא לשכונה על שמו של מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל.

בשלב זה הוחלט בעצה אחת עם ראש העיר משה ליאון וסגן ומ"מ ראש העיר אליעזר ראוכברגר המתגורר בשכונת הר נוף, כי שם השכונה ייקרא "נאות יוסף" על שמם של הגאונים רבי עובדיה יוסף ורבי יוסף שלום אלישיב זצ"ל.

אלא שהגאון רבי יוסף אפרתי חבר ועדת הרבנים של 'דגל התורה', ותלמידו המובהק של הגרי"ש אלישיב טען כי ישנה בעיה הלכתית לקרוא על שם של שני אנשים במקביל.

הגר"י אפרתי שלח שליח מטעמו למרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי. הגר"ח קנייבסקי הכריע כי בשל שמדובר בשני אנשים גדולים הרי שאפשר לקרוא לשכונה בשם המכוון על שניהם.

כך יצא לדרך השינוי הדרמטי, לפיו השכונה המיתולוגית "הר נוף" תיקרא "נאות יוסף". ראש העיר משה ליאון יביא את ההחלטה מחר בפני מועצת הרבנות הראשית. בתקופה הקרובה שינוי השם יובא להחלטה של ועדת השמות בעיריית ירושלים.

מ"מ ראש עיריית ירושלים אליעזר ראוכברגר אמר בשיחה עם 'כיכר השבת': "אני מברך את ראש העיר משה ליאון על ההחלטה לשנות את שמה של שכונת הר נוף ל"נאות יוסף" על שמם של מרן רבי יוסף שלום אלישיב זצוק"ל ומרן הרב עובדיה יוסף זצוק"ל. ההחלטה התקבלה לאחר התייעצות עם מרן שר התורה רבי חיים קנייבסקי, וזכתה להסכמתו, תמיכתו וברכתו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר