סערת המופע

הזמרת מפתיעה: אם הרב פירר רוצה - שידיר נשים

עלמה זהר פרסמה על מקרים בהם סייע הרב פירר לנשים ממשפחתה הקרובה והביעה תמיכה בעריכת אירוע ההתרמה בלי שירת נשים. גם הזמר עידן עמדי יצא בתמיכה משלו (ארץ)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
(צילום: עירן רסלר, מתוך ויקיפדיה)

ברקע הסערה סביב אי השתתפות הזמרות במופע שמקיים ארגון עזרא למרפא של הרב אלימלך פירר, עלמה זהר, זמרת ומוזיקאית ישראלית מוכרת, מפתיעה ויוצאת להגנתו, וכך גם הזמר הישראלי, עידן עמדי.

בזמן שזמרים רבים, גברים, הודיעו על ביטול השתתפותם בהופעה בשל הדרת הנשים, כותבת הזמרת כי אם הרב פירר רוצה להדיר אותה, היא תחיה עם זה.

בפוסט מרגש שהעלתה לעמוד הפייסבוק שלה היא כותבת: "אם הרב פירר, שלא הדיר את אמא שלי לפני 25 שנה כשאובחנה כחולת als ואף אחד אפילו לא ידע מה זה ואנחנו היינו לבד ונואשים, ולא הדיר את אחותי כשחלתה בסרטן בגיל 32 והיתה צריכה לעבור ניתוח דחוף, רוצה להדיר אותי עכשיו מלבצע שירים של שלמה ארצי - אני אחיה עם זה".

היא הסבירה, "לא כי אני לא מתנגדת להדרת נשים ולא כי אני לא יודעת לפתוח את הג'ורה שלי כשצריך. כי אני אמצא לי זירות טובות יותר לנהל בהן את המאבק הזה, בלי להלבין את פניו של איש חסד, שמעטים מגיעים בכלל למדרגתו".

את הפוסט היא סיימה בהמלצה לכל אותם המשתלחים ביממה האחרונה בהרב פירר: "נוחו גיבורי מקלדת, אתם יורים באיש הלא נכון".

הזמר עידן עמדי כתב בפייסבוק: "גילוי נאות לא הייתי מהאמנים המתוכננים להשתתף באירוע המקורי. כמו כל עם ישראל ישבתי בבית קראתי ושמעתי את מה שכלי התקשורת בחרו לפרסם על האירוע, את המילים, הניסוחים ובעיקר הטעיית הדעת והציבור. ואולי דווקא כי הייתי מהצד יכולתי להרגיש כמה הסיטואציה הזאת לא הוגנת בעיני ופוגעת בשורש המטרה שלנו כעם.

עידן עמדי (צילום: Yaakov Lederman/Flash90)

"אני מכיר את הרב פירר מכמה מפגשים ובעיקר מכיר את פועלו. אדם שמקדיש את כל חייו לעם ישראל. כולו. לכל נשיו ואנשיו, לכל ילדיו. אדם ששם את עצמו כדי לעשות טוב ולהשפיע לטובה על המציאות של כולנו. כדי להקל ולו במעט על מי שנמצא בזמנים קשים. ואותו אדם הוא גם אדם דתי...

"אני האחרון לתמוך בהדרת נשים. אבל גם הראשון לתמוך בכיבוד אמונה ותפיסת עולם של אדם אחר. אמונה שאין בה מטרה לפגוע, אלא רק לבקש את הזכות לכבדה".

עמדי הוסיף וכתב: "כואב לי על האמנים שנפלו למלכודת הזאת שטמנו להם אנשים שידם קלה על גפרורי השנאה וכמובן שאם ירצו בי, אגיע בשמחה להופיע בהתנדבות מלאה ממש כמו שהרב עושה כל חייו".

אמש, בשיחה עם 'כיכר השבת', הבהיר מנחם גשייד, דוברו ועוזרו של הרב פירר כי האירוע יתקיים כמתוכנן, ואדרבה: יש זמרים שדווקא עכשיו מבקשים לבוא ולהופיע. "בעקבות הסערה יש דווקא אומנים וזמרים שרוצים להגיע ולהופיע, לא משנה מה יהיה ומי יבטל - האירוע יתקיים כמתוכנן", אמר גשייד.

לדבריו, "עזרה למרפא תמשיך בהשתדלותה למען הכלל והפרט ומשכילה להבין כי רוב מוחלט של כל גווני הקשת הישראלית, יודעים להפריד בין דעותיהם האישיות לבין סיוע לאנשים במצוקה. כל וויכוח ציבורי אינו יכול להיעשות למול דמעות של ילד חולה או בכיה של אמא. עזרה למרפא תמשיך להיות כתובת לכל פונה מכל רובד שהוא".

גשדיי הוסיף ואמר כי "עובדי ועובדות, מתנדבי ומתנדבות עזרה למרפא, מתחייבים לפעול במסירות רבה לטובת הציבור תחת הנהגתו של חתן פרס ישראל הרב ד"ר אלימלך פירר, כפי שנעשה על ידי הרב בארבעה העשורים האחרונים. עזרה למרפא בראשותו של הרב מעולם לא היתה ולא תהיה חלק משיח מפלג ולא תיגרר לוויכוחים על חשבונם של מאות אלפי חולים ונדכאים הנזקקים לשירותי האגודה והעומד בראשה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר