חשיפת 'כיכר השבת'

התככים והסכינאות: מתלהט הקרב על תפקיד מזכ"ל 'דגל'

ההנהגה הרוחנית, לכאורה בעד. ההנהגה הפוליטית, גם היא משדרת כלפי חוץ - שהיא בעד, אז היכן נתקע מינויו של יצחק פינדרוס לתפקיד מזכ"ל 'דגל התורה' - ומה הלקח שלמד ח"כ גפני? (אקטואלי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
פינדרוס אצל מרן הגר"ח קנייבסקי (צילום: Aharon Krohn/Flash90)

חשיפת 'כיכר השבת': לפני כחודש פורסם לראשונה ב'כיכר השבת' כי ב'דגל התורה' מייעדים את תפקיד מזכ"ל התנועה ליצחק פינדרוס, שהפסיד לעת עתה את מקומו כח"כ השמיני של המפלגה, על חודם של מעט קולות.

אלא, שמינוי כזה, שבמפלגה אחרת מבוצע ב"לחיצת כפתור", ב'דגל התורה' מתעכב - והשדים נשלפים מהארון. בעוד בהנהגה הרוחנית רוצים את פינדרוס בתפקיד המזכ"ל, הרי שגם בהנהגה הפוליטית משדרים כלפי חוץ כי הם מעוניינים להעניק את התפקיד ליצחק פינדרוס. אם כן, מה השתבש בדרך?

הפרשן הפוליטי יעקב ריבלין, עורך חדשות 'בקהילה', שפך הבוקר (חמישי) אור על השאלה המטרידה "מי מסכל את מינויו של יצחק פינדרוס לתפקיד מזכ"ל התנועה".

גפני עם מקלב (צילום: Hadas Parush/Flash90)

הגורמים שהציעו לפצות את פינדרוס במינוי למזכ"ל עם כל הכרוך בכך מבחינה כלכלית, התבססו על תקדימי העבר. ברוטציה האחרונה שנאלץ גפני עצמו לתת ל'אגודת ישראל' בימי השישים-ארבעים וארבעת המנדטים, הוא העביר החלטת הנהלה הממנה אותו כמזכ"ל התנועה.

יו"ר התנועה היה אז הרב אברהם רביץ (ז"ל) שלא ממש אהב את המינוי החדש אך קיבל עליו את דין התנועה. הנימוק שהועלה בישיבה היה כזה שאי אפשר להתנגד לו. מחוץ לכנסת אין משכורת וכשמדובר בעסקנים שאין להם את תורת הפרלמנט בלבד, מדובר בפיקוח נפש כלכלי.

הנימוק דנן הועלה גם בשנת תשע"ה. יעקב אשר איבד את מקומו בכנסת לאחר שיהדות התורה צנחה משבעה מנדטים לשישה בלבד (ומישהו בצמרת התנועה "שכח" לדרוש רוטציה עבורו). הימים ימי שלטון החצר בחזון-איש 5 והאיש החזק שם לא התקשה להעביר הוראה למנות מיד את אשר לתפקיד המזכ"ל עם משכורת עד שיחזור לכנסת.

מקלב במסיבת חג מדגיש בנאומו: "מזכ"ל 'דגל התורה' משה גפני" (באדיבות המצלם)

לדברי ריבלין, מיפוי של יחסי הכוחות בדרג הפוליטי בסוגיה זו מעלה כי ח"כ אשר תומך במינוי פינדרוס. גפני מתנגד בתוקף (למקורביו הוא אומר ששורש כל הצרות בדגל התורה החל כשמינו את אשר למזכ"ל תחתיו ולכן אסור לחזור על הטעות).

ומה עם אורי מקלב? הוא מתמרן בין הצדדים. לפינדרוס הוא אומר שהוא תומך בדרישה למנות אותו למזכ"ל ובהופעות פומביות הוא קורא לגפני מזכ"ל עשר פעמים.

יעקב אשר (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

מול הלחץ הפנימי הגואה הודיע גפני למי שהודיע כי יעלה את הנושא בקרוב על שולחנם של גדולי ישראל. הוא אף נקב בשמות, הגרי"ג אדלשטיין והגר"נ זוכובסקי.

גורמים ב'דגל' הגיבו לדברים וטענו כי גורמי שוליים ביהדות החרדית מנסים לזרוע הרס ופילוג. לא היו דברים מעולם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר